سواحل استانبول، در همسایگی خنکای دریای سیاه و مرمره

به گزارش وبسایت دانشجویی، اما فقط جاذبه های تاریخی و مراکز خرید و غذاهای خوشمزه استانبول نیست که این همه توریست را راهی این شهر می کند. یکی از جاذبه های اصلی این شهر سواحل استانبول است. در فکر خیلی از توریستان استانبول با رستوران های ساحلی و صداهای مرغ های دریایی قاب شده است. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است و با بیش از 20 ساحل یک مقصد فوق العاده برای سفرهای بهاری و تابستانی است.

سواحل استانبول، در همسایگی خنکای دریای سیاه و مرمره

اگر قرار است به استانبول سفر کنید و دنبال یک ساحل خوب برای لذت بردن از تابستان هستید این مقاله را بخوانید. ما اینجا بهترین سواحل استانبول هم برای شنا هم برای تفریح را به شما معرفی می کنیم.

1- ساحل طلایی، نمونه ای تمام عیار از سواحل استانبول

ساحل طلایی درست مثل نامش یک ساحل طلایی برای گذراندن روزهای تابستانی تمام عیار است. این ساحل فقط 15 کیلومتر با استانبول فاصله دارد و دسترسی به آن هم کار سختی نیست. این ساحل جایی است که دریای سیاه و مرمره به هم می رسند. هرچند شنا کردن در روزهای تابستانی تفریح اصلی در این ساحل است، اما تفریح های متنوع دیگری هم اینجا برای شما فراهم شده است تا یک روز ساحلی فوق العاده بسازید.

والیبال ساحلی، زمین گلف، دیوار صخره نوردی و راستا ویژه پیاده روی از دیگر تفریح های ساحل طلایی استانبول است. زیر آفتاب تابستان و در ساحل طلایی خودتان را مهمان نوشیدنی های رنگارنگی بکنید که در لیوان های کریستالی خودنمایی می کنند. اگر هم قصد دارید شب را در این ساحل بگذرانید هم می توانید سوئیت اجاره کنید هم در بوم گردی بمانید.

آدرس ساحل طلایی استانبول روی گوگل مپ

2- ساحل بویوک چکمجه، در همسایگی تاریخ

بویوک چکمجه یکی از محله های اروپایی و به اصطلاح اعیان نشین استانبول است. در این محله مراکز خرید معروف و جاهای تاریخی زیادی هست که گردشگران را شیفته آن کند. ساحل بویوک چکمجه یکی از بهترین ساحل هایی است که می توانید برای شنا و تفریح و یک روز تابستانی به یاد ماندنی روی آن حساب کنید.

این ساحل به ویژه به کافه ها و رستوران هایش معروف است. گردشگران از کیفیت غذاهایی که سرو می شوند، خیلی رضایت دارند. گردشگرانی که به این ساحل رفتنه اند از ساندویچ ماهی آن تعریف می کنند؛ پس بهتر است شما هم از این ساندویچ غافل نشوید. این ساحل هم برای خوش گذرانی خانوادگی مناسب است هم محبت آمیز. پل سنگی قدیمی هم یکی از زیبایی های ساحل بویوک چکمجه است. این پل را معمار سینان، معمار سلطنتی معروف ساخته است.

آدرس ساحل بویوک چکمه روی گوگل مپ

[irp posts=11938″ name=مساجد استانبول، عبادتگاه یا قدرت نمایی پادشاهان عثمانی؟]

3- ساحل ترو بلو، قدیمی ترین مرکز ساحلی استانبول

در این ساحل شنی، رنگ آبی دریا آن قدر به چشم می آید که نام ساحل هم از آن برداشته اند. ترو بلو به معنای آبی واقعی قدیمی ترین مرکز ساحلی استانبول است که فصل گرما میزبان عاشقان دریا و شنا می شود. یکی از زیبایی های این ساحل چشم انداز ای است که قایق های شناور روی آن می سازند. این صحنه به ویژه در غروب های نارنجی فضا را قشنگ تر هم می کند.

خود ساحل یک استخر خیلی بزرگ دارد و همینطور یک رستوران مدیترانه ای. اغلب کسانی که به این رستوران رفته اند از کیفیت غذای آن رضایت داشته اند. اینجا موسیقی زنده و کنسرت های زیادی برگزار می شود که فضا را دلچسب تر هم می کند.

ورود به این ساحل رایگان است. رزوهای جمعه و شنبه یعنی آخر هفته های ترکیه این ساحل از ساعت 9 تا 4 بعد از ظهر باز است و روزهای دیگر از ساعت 9 تا 2 بعد از ظهر می توانید در این ساحل حسابی خوش بگذرانید.

آدرس ساحل ترو بلو روی گوگل مپ

[irp posts=11613″ name=چه چیزی این همه توریست را به میدان تکسیم استانبول و خیابان استقلال می کشاند؟]

4- ساحل بورج، ایده آل برای یک آخر هفته ساحلی

ساحل شنی بورج به میزان 1 کیلومتر در امتداد دریای سیاه کشیده شده است. این ساحل به شهر استانبول خیلی نزدیک است و به همین علت آخر هفته ها مردم این شهر و گردشگران راهی این ساحل شنی می شوند. چشم انداز ساحل با چترهای آفتاب گیر رنگی که در طول ساحل پخش شده اند، یکی از زیبایی های این ساحل است.

ساحل متعلق به دانشگاه بغازیچی استانبول است؛ پس اگر دانشجوی ترکیه هستید و کارت دانشجویی دارید می توانید روی تخفیف ورودی حساب کنید. انواع تفریح های دریایی از فوتبال و والیبال ساحلی گرفته تا موج سواری، کایت بوردینگ، و تجربه سوار شدن بر قایق های دوبدنه یا همان کاتاماران سواری در این ساحل به راه است.

آدرس ساحل بورج روی گوگل مپ

[irp posts=10706″ name=بهترین هتل های 5 ستاره میدان تقسیم استانبول]

5- ساحل سولار، یک روز اختصاصی برای خودتان

ساحل سولار هم یکی دیگر از سواحل شنای استانبول است که روزهای گرم تابستانی آغوشش ر ا به روی گردشگران باز می کند. علاوه بر شنا در دریا، این ساحل یک کیلومتری تا دلتان بخواهد تفریح برای سرگرم شدن شما دارد. بعد از شنا می توانید در مرکز آروماتراپی ساحل سولار حسابی دنج کنید. اگر این روز را فقط به خودتان و حس و حال خوبتان اختصاص داده اید پس در سالن زیبایی آن را کامل کنید.

والیبال ساحلی، دیوار صخره نوردی، باشگاه ورزشی و باشگاه موج سواری هم از دیگر امکاناتی هستند که در این ساحل می توانید از آن استفاده کنید. ساحل سولار استخر هم دارد و با دی جی های حرفه ای همیشه موسیقی آن هم به راه است. در یک کلام یک ساحل فوق العاده برای ساختن یک روز خاص و پر از حس و حال خوب.

آدرس ساحل سولار روی گوگل مپ

[irp posts=13009″ name=این جاهای تاریخی استانبول بین خودمان بماند]

6- ساحل نان استاپ، اینجا خوش گذرانی توقف نمی شناسد

در ساحل نان استاپ، خوش گذرانی در یک روز تابستانی حتی یک لحظه هم متوقف نمی شود. در طول ساحل شنی جایگاه چیده اند که شما بعد یا قبل از شنا می توانید روی آن ها دنج کنید و بگذارید آفتاب تابستان به جانتان بنشیند. اینجا یک فرصت فوق العاده است که خودتان را بعد از روزهای کاری از تمام دغدغه ها رها کنید. کمی یوگا کنید، ورزش ایروبیک و پیلاتس انجام دهید تا با این کش و قوس ها خستگی ها را به در کنید.

از قایق سواری، موج سواری و کایت بوردینگ هم غافل نشوید.

آدرس ساحل نان استاپ روی گوگل مپ

[irp posts=9764″ name=در استانبول ارزان خرید کنید]

7- ساحل دالیا، یک ساحل دنج در استانبول

دالیا یکی از سواحل دنج استانبول است که شما را شیفته آرامش خودش می کند. این ساحل بسیار تمیز است و شما برای دنج کردن در کنار ساحل دو گزینه دارید: هم می توانید روی جایگاه های ساحلی در ساحل شنی ریلکس کنید و آفتاب بگیرید هم روی چمن ها. در فضای اختصاصی پیاده روی این ساحل ساعت ها می شود قدم زد و لذت برد. حتی می توانید حیوان خانگی تان هم با خودتان به همراه داشته باشید. یک کافه و رستوران دریایی هم با ویوی خیلی خوب اینجا هست که غذاهای دریایی لذیذ سرو می کند. در طول هفته ساحل خلوت تر هست و احتمالا فرصت بهتری برای دنج کردن دارید.

بساط قایق سواری، موج سواری و والیبال ساحلی هم که به راه است و کافی است که شما بخواهید از این ورزش ها لذت ببرید.

تقریبا تمام کسانی که به این ساحل رفته اند از خوبی های آن روی TripAdvisor نوشته اند. هر چند هر جایی در کنار خدمات فوق العاده اش می تواند کاستی هایی هم داشته باشد. همیشه کمی جا برای این کاستی ها نگه دارید تا رویکرد ایده آل نخواهد با کوچک ترین اتفاقی ذهنیت شما نسبت به یک جای دیدنی را خراب کند و خوش گذرانی تان را مختل کند.

آدرس ساحل دالیا روی گوگل مپ

8- سوما؛ هم ساحل، هم کنسرت، هم شنا

سوما یک ساحل اختصاصی است که شرایط را برای گذراندن یک روز ساحلی یا آخر هفته فوق العاده فراهم می کند. یک راستا چوبی برای پیاده روی طراحی شده است. جایگاه ها و چترهای ساحلی هم در اختیار شماست تا زیر آفتاب تابستان و کنار دریای آبی حسابی استراحت کنید.

اغلب اوقات در این ساحل کنسرت های روباز برگزار می شود که خیلی طرفدار دارد و فضای شادی فراهم می کند. می توانید در ورزش های ساحلی دسته جمعی ساحل سوما هم شرکت کنید.

آدرس ساحل سوما روی گوگل مپ

9- ساحل پاتارا، یک ساحل باستانی

ساحل پاتارا طولانی ترین ساحل استانبول و بخشی از یک پارک ملی است. این ساحل برای کسانی که از جاهای شلوغ و پر هیاهو خوششان می آید جای مناسبی نیست. از آنجایی که در این ساحل ورزش های آبی وجود ندارد، خیلی جای آرام و دنجی است. علت اینکه این ساحل توسعه داده نشده و مانند سواحل دیگر استانبول شلوغ نیست این است که بقایای تاریخی شهر باستانی در این ساحل است. نام ساحل پاتارا هم از این شهر باستانی گرفته شده است.

به جز یک کافه کوچک که گردشگران را مهمان نوشیدنی و میان وعده می کند هیچ امکانات رفاهی در این ساحل نسبتا بکر وجود ندارد. از همین کافه می توانید جایگاه و چتر ساحلی اجاره کنید.

تنوع بسیار گسترده ای از پرنده ها در این ساحل دیده می شود و همینطور ساحل محل زندگی و تخم گذاری لاک پشت سرخ است. این نوع لاک پشت ها رو به انقراض هستند به همین علت از اردیبشهت ماه تا اواخر آبان، بعد از غروب این ساحل بسته می شود تا لاک پشت ها در آرامش و بدون مزاحمت آدم ها تخم گذاری کنند.

آدرس ساحل پاتارا روی گوگل مپ

10- ساحل اوزون آی، یک ساحل تر و تمیز در استانبول

آرامش و تمیزی دریا و خوش آب و هوابودن ساحل اوزون آی بیشتر به فیلم ها می ماند تا یک ساحل واقعی. تا چشم کار می کند جایگاه ساحلی چیده اند و سایبان های آفتاب هم گذاشته اند. همه چیز برای یک روز فوق العاده و دنج کردن فراهم است. رستوران ساحلی هم که غذاهای دریایی لذیذ سرو می کند و خیلی از ماهی هایش تعریف می کنند. در این ساحل رویایی حسابی خوش بگذرانید.

آدرس ساحل اوزون آی روی گوگل مپ

استانبول می روید؟

در کامنت ها از تجربیات سفر خود به استانبول بگویید و اگر این سواحل را دیده اید، بگویید تا چه حد با این متن موافقید. منتظر خواندن کامنتهای ارزشمند شما هستیم.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 947

به "سواحل استانبول، در همسایگی خنکای دریای سیاه و مرمره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل استانبول، در همسایگی خنکای دریای سیاه و مرمره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید