سرمایه گذاری در بورس باید بلندمدت باشد

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران، سعید اسلامی عضو شورای عالی بورس در مورد تصمیمات هیات دولت و شورای عالی بورس به منظور حمایت از بازار سرمایه اظهار کرد: از آنجایی که بازار سرمایه حساسیت های خودش را دارد و مردم هم به عنوان سرمایه گذار در این راستا گام گذاشتند باید بدانند که به طور طبیعی نوسانات بازار امری طبیعی است. با توجه به تصمیماتی که سازمان بورس اوراق بهادار در هفته گذشته گرفت قرار بر این شد تا در این هفته سیگنال های مثبتی را به بازار تزریق کند.

سرمایه گذاری در بورس باید بلندمدت باشد

او گفت: طبق جلساتی که در شورای عالی بورس برگزار شده این شورا یک سری برنامه های بلندمدتی را به سازمان ارائه داده تا بازار از حالتی که در حال حاضر دارد خارج گردد.

عضو شورای عالی بورس در مورد اینکه آیا افزایش عرضه دولتی و فرایند افزایش سهام شناور روی شاخص منفی بورس تاثیر گذار بوده یا خیر؟ اظهار کرد: این نظرات کارشناسی است به علت آنکه دولت در یکسال و نیم گذشته بر فرایند صعودی بازار سرمایه بسیار تاثیرگذار بوده به طوری که دولت در بازار سرمایه محفلی را به وجود آورده تا نقدینگی را از سطح بازارهای موازی جمع و آن را به سمت فراوری بیاورد. نکته ای که در این خصوص باید به آن اشاره نمود زمان این تصمیمات است به نحوی که ممکن است یک تصمیمی در یک بازه زمانی گرفته گردد که نه تنها سودی ندارد بلکه سرشار از ضرر هم است.

اسلامی اعلام کرد: مردم نباید دچار هیجانات بازار شوند بلکه باید با یک دید بلندمدت در این راستا گام بردارند به علت آنکه دید کوتاه مدت نه تنها سودی ندارد بلکه به ضرر سهامداران هم تمام می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 20

به "سرمایه گذاری در بورس باید بلندمدت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در بورس باید بلندمدت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید