خوی صاحب موزه مردم شناسی می شود

به گزارش وبسایت دانشجویی، سرپرست شهرداری خوی از ایجاد موزه موردم شناسی در این شهر خبر داد.

خوی صاحب موزه مردم شناسی می شود

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، حسن نصراله پور سرپرست شهرداری خوی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در راستای اهمیت توجه به مفاهیم فرهنگی و مبانی گردشگری همچنین معرفی فرهنگ و رسوم بومی و محلی، موضوع ایجاد موزه مردم شناسی خوی در دیدار با معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها مطرح شد و به تصویب رسید.

نصراله پور گفت: مردم شناسی از مولفه های اصلی و پایه های مهم پژوهش های تاریخی است و شهر خوی با توجه به تمدن کهن خود، می تواند سر منشا پژوهش های بسیاری در حوزه تاریخی و اجتماعی و زندگی شهر نشینی باشد.

وی اضافه نمود: شهرداری خوی در راستای حفظ ارزش های فرهنگی و بومی خوی بویژه در برای انتقال میراث ارزشمند شفاهی و مکتوب به آیندگان، آمادگی کامل برای راه اندازی موزه مردم شناسی را دارد و در دیدار با رییس سازمان شهرداری های کشور این موضوع ارزشمند با قول های مساعد ایشان نیز همراه شد.

سرپرست شهرداری خوی شرح داد: طی رایزنی ها و مصاحبه های مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر با یکی از خیرین به نام خوی و مالک حمام قدیمی در جنب امامزاده سید بهلول (ع) توافق اولیه برای در اختیار گرفتن حمام و بازسازی و بهسازی این اثر تاریخی و ایجاد موزه مردم شناسی صورت گرفت.

او گفت: طی هفته آینده توافقات مذکور نهایی شده و به زودی شهر خوی صاحب موزه مردم شناسی خواهد شد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 738

به "خوی صاحب موزه مردم شناسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوی صاحب موزه مردم شناسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید