خبرنگاران راهداری شمیرانات: از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری گردد

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران- خبرنگاران- رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و وجود کولاک در جاده های اصلی و روستایی این شهرستان، از شهروندان می خواهیم از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری نمایند.

خبرنگاران راهداری شمیرانات: از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری گردد

رضا حاجتی بامداد شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: بارش ها از روز پنجشنبه شروع شده و عملیات برف روبی و پاکسازی مسیرهای اصلی و روستایی جریان دارد و با وجود شدت برف و کولاک از شامگاه آدینه هیچ مسیری مسدود نیست.

وی تاکید نمود: طبق قوانین مسافران جاده های کوهستانی از 15 آذر ماه موظف شدند زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند.

رئیس راهداری شمیرانات یادآور شد: شهروندان پیش از شروع سفر به وسیله سامانه جامع اطلاع رسانی 141 از آخرین شرایط جاده ها از جمله مسیرهای شمیرانات آگاه شوند.

به گزارش خبرنگاران طبق آخرین اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در عصر آدینه، با توجه به فعالیت سامانه بارشی تا صبح فردا، شرایط جوی استان در ارتفاعات با مه غلیظ، بارش برف و گاهی کولاک پیش بینی شده بود.

همچنین، از عصر آدینه تا اوایل وقت شنبه تشدید بارش ها، رگبار باران و برف، وزش باد شدید با احتمال رعد و برق(در نقاط مستعد با احتمال بارش تگرگ) مورد انتظار است.

طی این مدت علاوه بر نواحی شمالی استان رخداد برف در نواحی مرکزی و برخی نقاط جنوبی دور از انتظار نیست. از آدینه شب تا صبح یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما به طور میانگین بین 6 تا 9 درجه سانتیگراد در سطح استان و یخبندان شبانه در دامنه ها و ارتفاعات شمالی پیش بینی می گردد.

روز شنبه وزش باد نسبتا شدید و به تدریج کاهش ابر و روزهای یکشنبه تا سه شنبه آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در نواحی پرتردد شهری، گاهی با افزایش نسبی غلظت آلاینده ها مورد انتظار است.

شمیرانات دارای 101 کیلومتر راه روستایی و 67 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه 2 تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و 20 روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و 16 روستا) با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 358

به "خبرنگاران راهداری شمیرانات: از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راهداری شمیرانات: از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید