خبرنگاران اشیای تاریخی و فرهنگی سردشت برای راهاندازی موزه جمعآوری میشود

به گزارش وبسایت دانشجویی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: برای راه اندازی و تکمیل موزه مردم شناسی، اشیای تاریخی و فرهنگی این شهرستان جمع آوری می گردد.

خبرنگاران اشیای تاریخی و فرهنگی سردشت برای راهاندازی موزه جمعآوری میشود

صلاح محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: برای راه اندازی و تکمیل این موزه از اقشار مختلف مردم این شهرستان در خواست می گردد چنانچه آثار و یا اشای تاریخی و قدیمی در اختیار دارند، آن را اهدا نمایند تا به اسم خود فرد اهدانماینده به نمایش گذاشته گردد.

وی افزود: هر نوع شی یا اثر تاریخی اعم از کتاب های خطی قدیمی، وسایل دوخت و دوز، لوازم آشپزخانه و فرآوری لبنیات، ادوات کار کشاورزی، شکار و وسایل پزشکی قابلیت اهدا به این موزه را داراست.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت افزود: وسایل سنجش سنتی، وسایل چوبی، سفالی و فلزی، تصاویر قدیمی، اسکناس، پوشاک سنتی، سرپوش و پرده های سنتی، وسایل روشنایی و گرمایشی، وسایل صوتی و تصویری و انواع قفل های قدیمی از جمله دیگر اشیایی است که در صورت اهدا با نام خود فرد اهدانماینده در موزه به نمایش گذاشته می گردد.

وی اعلام کرد: موزه مردم شناسی سردشت در محل گرمابه تاریخی بیستون که متعلق به دوره قاجار است پس از تکمیل وسایل و اشیای تاریخی راه اندازی می گردد.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 35 اثر تاریخی و طبیعی شامل 2 منطقه نمونه گردشگری گراوان و آبشار شلماش و 2 بنا تاریخی و 31 محوطه باستانی در فهرست آثار ملی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 211

به "خبرنگاران اشیای تاریخی و فرهنگی سردشت برای راهاندازی موزه جمعآوری میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشیای تاریخی و فرهنگی سردشت برای راهاندازی موزه جمعآوری میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید