فراوری ملات نسوز با نانو ذرات

به گزارش وبسایت دانشجویی، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با استفاده از نانو ذرات ملات های نسوز برای صنایع کارخانجات ذوب القایی عرضه کردند.

فراوری ملات نسوز با نانو ذرات

سید عباس کلانتر مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران، ملات های نسوز پیشرفته و جرم های نسوز بدون استفاده از سیمان و نانو باند را از محصولات تولیدی این گروه صنعتی دانست.

وی ادامه داد: نانو باندها جرم های ریختنی هستند که معمولا در ساختار آن از سیمان نسوز استفاده می گردد. این ملات ترکیبی از دانه های نسوز و سیمان نسوز است و در صنایعی که با دمای بالا کار می نمایند، کاربرد دارد.

کلانتر اظهار کرد: در این محصول کاربرد سیمان حذف و به جای آن از بایندری از جنس مواد نانو استفاده شده که باعث افزایش استحکام بتن و جرم ریختنی به میزان 30 تا 50 درصد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این ملات موجب افزایش عمر و استحکام سطح می گردد، یادآور شد: در حال حاضر این محصول در کارخانجات ذوب القایی کاربردی شده است.

کلانتر تاکید نمود: تا به امروز در صنایع از نمونه های خارجی استفاده می شد که به دلیل تحریم، واردات این محصول با چالش هایی روبرو شده است و نمونه تولیدی ما در حد نمونه خارجی کار می نماید.

به گفته وی در این محصول از نانو ذرات سیلیس، سیلیس کلوئیدی و آلومینای کلوئیدی استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 233

به "فراوری ملات نسوز با نانو ذرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ملات نسوز با نانو ذرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید