تبلور جهش فراوری در کنار توجه به مولفه های HSE ، مسوولیت اجتماعی و رفاه پرسنل

به گزارش وبسایت دانشجویی، پتروشیمی بندرامام در عین اینکه از عظیم ترین و فراوری کنندگان محصولات پتروشیمیایی کشور (35 محصول) محسوب می گردد اما در کنار فراوری، مبحث مهم HSE (سلامت، ایمنی و محیط زیست) و CSR (مسوولیت اجتماعی شرکت) را در دستور کار خود دارد.

تبلور جهش فراوری در کنار توجه به مولفه های HSE ، مسوولیت اجتماعی و رفاه پرسنل

به گزارش شمانیوز: مهندس حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام که از پیشگامان آروماتیک ایران می باشد و به نوعی می توان عنوان پدر آروماتیک ایران را با توجه به سابقه درخشان وی در ساخت و راه اندازی پتروشیمی های آروماتیک کشور مثل بوعلی سینا ، برزویه و همچنین راه اندازی واحد آروماتیک پتروشیمی بندرامام ، به او لقب داد.

حمیدرضا رستمی که بارها عنوان مدیر نمونه کشوری را به دست آورده است، در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژینفت ما ، نظرات خود را در مورد فعالیت ها و دستاوردهای شرکت پتروشیمی بندر امام بیان نموده است که در ادامه از نظر مخاطبان می گذرد.

مهندس رستمی با اشاره به اینکه اهداف عظیم رونق فراوری و جهش فراوری نیازمند برنامه ریزی همه جانبه و در همه مولفه های تاثیرگذار در امور فراوری است؛ در مورد تبلور و تجلی رونق و جهش فراوری، در پتروشیمی بندر امام گفت: کارکنان و مدیران پتروشیمی بندر امام با توجه به تعهد به رونق و جهش فراوری جهت تحقق این مهم هم پیمان شده اند.

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در مورد مولفه های جهش فراوری در صنعت پتروشیمی اضافه نمود: مولفه های اثرگذار در این اهداف عظیم رونق فراوری و جهش فراوری در فرآیندهای نسبتا پیچیده پتروشیمی عبارتست از پایداری و تامین خوراک ، تامین به موقع قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کاتالیست و همچنین در فرآیند عملیاتی؛ برنامه ریزی های دقیق در تعمیر و نگهداری واحدها و همچنین در خروجی؛ فعالیت اقتصادی و بازرگانی می باشد.

رستمی در مورد تامین خوراک تصریح نمود: با برنامه ریزی اجرا شده با هدف پایداری در تامین میزان خوراک اقدام به انجام تعمیرات اساسی 16 واحد و ایستگاه تامین کننده خوراک با هماهنگی مناطق نفت خیز جنوب شده است و این فرآیند با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در مورد نقش مولفه های تامین به موقع قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کاتالیست در جهش فراوری ؛ گفت: در تامین قطعات یدکی با هدف بومی سازی و داخلی سازی قطعات و مواد شیمیایی و کاتالیست؛ اقدام به شناسایی تامین کنندگان به وسیله بخشهای R&D (تحقیق و توسعه) و واحدهای تعمیراتی و فرآیندی واحدها شده است که نتایج حاصله آن؛ ساخت بیش از 4100 قطعه در کارگاه های شرکت، داخلی سازی تعدادی از کاتالیست ها و مواد شیمیایی توسط شرکت های داخلی با اطمینان بخشی در زنجیره تامین، داخلی سازی کلیه قطعات مکانیکی سرد و گرم توربین های گازی و اجرای موفقیت آمیز تعمیرات اساسی آن برای اولین بار در شرکت توسط کارکنان خدوم شرکت، می باشد.

رستمی در مورد نقش فرآیندهای فراوری و تعمیر و نگهداری در جهش فراوری اضافه نمود: برنامه ریزی منسجم در انجام تعمیرات اضطراری و کلی با هدف کاهش ریسک های عملیاتی و پایداری فراوری و کاهش ضایعات و در کنار آن انجام تعمیرات اساسی در واحدهای MTBE، AR، LD1/2، HD، BD/SR، OL، VC واحدهای تامین بخار و آب و برق و CF، در این مجتمع اجرایی شده است.

به گفته این مدیر نمونه کشوری ، نتایج این اقدامات؛ افزایش فراوری MTBE از 800 تن در روز به 1500 تن در روز برای اولین بار است به صورتی که این واحد به ظرفیت اسمی خود رسید. همچنین، فراوری بیش از ظرفیت اسمی در واحدهای MTBE، PP، HD، LD، EDC و VCM به میزان 107 تا 110 درصد ظرفیت اسمی، عملیاتی شد.

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام، مهمترین دستاوردهای شرکت را کاهش ضایعات پلیمری به میزان 12 درصد، افزایش صادرات محصولات پلیمری به میزان 60 درصد نسبت به سنوات گذشته و همچنین فراوری بدون وقفه در واحد الفین در سال 1398، خاطرنشان کرد.

کسب رتبه 28 فروش در بین 100 شرکت برتر ایران، افزایش 26 درصدی صادرات در امسال نسبت به سال گذشته، افزایش 27 درصدی فروش در سال 98 نسبت به سال 97 (بودجه)، حضور موثر در فروش بورسی وکسب رتبه سوم عرضه در بورس با سهم 9 درصدی ، از مهم ترین دستاوردهای دیگری بود که مهندس رستمی به آن اشاره دارد.

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام، با بیان اینکه HSE همیشه در دستور کار شرکت واقع شده است، توضیح داد انجام ممیزی های مختلف و اجرایی نمودن دستورالعمل های HSE سبب شده است که کاهش 45 درصدی در شاخص های تکرارپذیریی حوادث فرآیندی و فردی را در این مجتمع ببینیم. همچنین با دارا بودن مرکز دفن بهداشتی (لندفیل) خدمات ارزنده ای به منطقه در راستای حفاظت محیط زیست انجام می دهد .

رستمی مهمترین پروژه های صورت گرفته اخیر در این مجتمع را تصفیه خانه، کلرآلکالی، بازیافت اتان نام برد.

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در مورد مسوولیت اجتماعی؛ خاطرنشان کرد که این شرکت همیشه به دنبال ایفای نقش موثر و همه جانبه در مسوولیت های اجتماعی منطقه ویژه پتروشیمی و پشتیباتی از جامعه پیرامونی بوده است و تندیس طلایی چهارمین همایش مسوولیت اجتماعی (از دست وزیر نفت) را دریافت نموده است.

رستمی در مورد اقدامات رفاهی و تسهیلاتی صورت گرفته برای پرسنل پتروشیمی بندر امام گفت: طرح طبقه بندی به منظور یاری به معیشت کارکنان ارکان ثالث، در این مجتمع اجرا شده و تسهیلات بانکی کم بهره به کلیه پرسنل اعطا شده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از پرداخت حقوق همه کارکنان در ابتدای هر ماه، برگزاری انتخابات کارگری، اجرای بیمه تکمیلی برای همه کارکنان، سیستمی و یکنواخت نمودن پرداخت ها در سطح شرکت در منطقه ویژه پتروشیمی (پرداخت های تقویمی) و ایجاد سیستم های مددکاری خاص جهت مساعدت به کارکنانِ با شرایط خاص را دیگر اقدامات صورت گرفته جهت رفاه حال پرسنل مجتمع پتروشیمی بندر امام یادآور شد.

وی در انتها ابراز امید واری کرد مدیریت بر مبنای مساوات و عدالت سبب نزدیکی قلب ها و مسوولیت پذیری مدیریت ها و کار کنان به صورت توامان شده و رونق فراوری و سلامت کارکنان و تجهیزات را به دنبال داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 144

به "تبلور جهش فراوری در کنار توجه به مولفه های HSE ، مسوولیت اجتماعی و رفاه پرسنل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلور جهش فراوری در کنار توجه به مولفه های HSE ، مسوولیت اجتماعی و رفاه پرسنل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید