تاسیس 11 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای نو

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در اولین نشست هیات نظارت بر آکادمیهای آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر در امسال با صدور مجوز تاسیس 11 آکادمی در 7 رشته مهارتی موافقت شد.

تاسیس 11 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای نو

به گزارش خبرنگاران بوشهر، عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه 204 آکادمی آزاد ویژه فنی و حرفه ای در استان مجوز فعالیت گرفته اند،اظهارداشت: با صدور مجوز تاسیس برای این آکادمی ها تعداد آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر به 215 آکادمی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فعالیت آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای در شرایط کرونایی بسیار سخت شده است ،اضافه نمود: با توجه به تعطیلی های مکرر آکادمی های آزاد در شرایط کرونایی و استیجاری بودن مکان های این آکادمی ها در حال حاضر 170 آکادمی در حال فعالیت هستند و مابقی به علت شرایط مالی در مرخصی هستند که باید با ایجاد زیرساخت مناسب زمینه فعالیت دیگر آکادمی ها هم محیا گردد.

دراهکی تاکید نمود: خدمات حرفه ای باید به سمت آکادمی های آزاد برود و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نباید در رقابت با آکادمی های آزاد باشد.

وی با بیان اینکه یکی از رشته های مهمی که باید در آکادمی های آزاد فعال گردد، مهارت الکترونیک است،افزود: با توجه به تغییرات پرشتاب دنیا امروز و شکل گیری موضوعاتی نظیر تجارت الکترونیک، می طلبد تا مهارت و دانش جوانان علاقه مند به این حوزه در قالب مهارت الکترونیک ارتقا یابد و در این حوزه سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه باید چالش های مختلف پیش روی بخش خصوصی و دولتی آموزش فنی و حرفه ای را با تدبیر مدیریت نموده و مرتفع کنیم و در این راستا نیازمند پیوند آکادمی های آزاد با بازار کار هستیم، گفت: با تشکیل کمیته حمایت از آکادمی های آزاد نسبت به رصد فعالیت بخش خصوصی اقدام شده و مراکز بدون مجوز شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 544

به "تاسیس 11 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس 11 آکادمی آزاد فنی و حرفه ای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید