افزایش سهم تعاونی ها از تسهیلات بانک توسعه تعاون

به گزارش وبسایت دانشجویی، نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران برگزار گردید. نحوه بازپرداخت بانک ها یکی از مسائل مهم پیش روی فعالان مالی است که در این نشست مقرر شد این شرایط از سوی همه بانک ها یکسان باشد، همچنین نظر به اهمیت بخش تعاون، مقرر شد که بانک توسعه تعاون نقش حمایتی و سقف تسهیلات خود را برای تعاونی ها افزایش دهد.

افزایش سهم تعاونی ها از تسهیلات بانک توسعه تعاون

در این نشست، پیشنهاد ادغام اتحادیه ها با تقسیم یک اتحادیه به دو یا چند اتحادیه جهت جلوگیری از موازی کاری صنوف توسط دبیرخانه اتاق ساری ارائه شد و حسب نظر استاندار مقرر شد که حداکثر ظرف یک هفته نشست دیگری در این رابطه برگزار گردد و پس از آنالیز کامل جزییات، جهت حصول نتیجه بهتر، تکلیف مصوبه در شورای استان نهایی گردد.

همچنین تبصره بند ب اصلاحیه شماره 2/10781 مورخه 21/7/99 بانک ملی در مورد دستورالعمل اجرایی تأمین اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط در امسال مورد آنالیز نهاده شد و استاندار مازندران با استقبال از این مصوبه و قدردانی از پیگیری رئیس و کارشناسان اتاق ساری، گفت: همسان سازی بازپرداخت ها برای تمامی بانک ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی صورت بگیرد و برای حفظ حقوق تسهیلات گیرنده حتماً یک نسخه از قرارداد اقتصادی در اختیار او قرار داده گردد.

در ادامه، مسائل بخش تعاون و آنالیز ماده 5 قانون تأسیس تعاونی توسعه و عمران شهرستانی بیان شد، دبیرخانه اتاق برابر نشست های اجرا شده در مورد مسائل تعاونی ها پیشنهاد داد که دولت و سازمان های وابسته می توانند فعالیت ها، طرح ها، زمین ها و املاک واگذاری در بخش های تولیدی توزیعی و خدماتی را در مواردی که برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد را به وسیله یکی از کمیسیون ها به یکی از شرکت های تعاونی موضوع قانون واگذار و یا با تأیید یکی از کمیسیونها به یکی از تعاونی ها واگذار کند.

همچنین نظر به اینکه بانک توسعه تعاون تنها بانک دولتی است که در جهت حمایت از تعاون بوده و تخصصی است، درخواست شد که صندلی واقعی حمایت از این بخش توسط بانک توسعه تعاون تعیین و لحاظ گردد.

دبیرخانه شورای گفت وگو در این بخش پیشنهاد دیگری هم داشت؛ اینکه حمایت از متقاضیان دارای سابقه و کارکرد اعتباری مثبت به طور ویژه صورت بگیرد، ضمن اینکه همکاری لازم با فعالان حوزه تعاونی صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ساری در این نشست، با اشاره به اینکه گفته می گردد 70 درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون در خدمت تعاون است، اعلام کرد: به نظر می رسد این سقف کمتر باشد فلذا از بانک عامل درخواست می گردد تا سهم بخش تعاون را به حداکثر برساند.

علی اصغر بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز اعلام کرد که هنوز قانون شفافی درباره تعاونی ها وجود ندارد و به همین دلیل مجلس مصمم است که در حمایت از تعاونی ها به طور ویژه وارد عمل گردد.

استاندار مازندران در جمع بندی نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به شرایط کشور، نقش تعاونی ها را در اقتصاد داخلی بسیار بااهمیت عنوان و اعلام کرد: اگر می خواهیم بخش تعاون به خوبی کار کند باید ببینیم چه مشوق ها و اولویت هایی برای آنها داریم.

حسین زادگان اضافه نمود: ضروری است که با همکاری مجلس هم برای تعاون و هم برای بانک ها مشوق یا درصدی برای ارتقای صندلی تعاونی ها در کشور ایجاد گردد.

او با تشکر از پیگیری اتاق ساری برای ارتقای صندلی تعاونی ها و برگزاری جلسات مربوطه در قالب شورای مشورتی، اشاره ای هم به شرایط کشور داشت و این شرایط را بدتر از دوران جنگ مطرح نمود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 192

به "افزایش سهم تعاونی ها از تسهیلات بانک توسعه تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم تعاونی ها از تسهیلات بانک توسعه تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید