افزایش تمرکز در کار با این افزونه های گوگل کروم

به گزارش وبسایت دانشجویی، یاری به افزایش تمرکز در کارتان با این افزونه ها در گوگل کروم

بعنوان مثال با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+T در کروم و دیگر مرورگرها، تب جدیدی باز می گردد که اگر روز پر مشغله ای را سپری می کنید، با تبدیل شدن آن به عملی ناخودآگاه، می تواند یاریی شایان در سرعت عمل و تمرکز شما داشته باشد. این تنظیمات ساده و کاربردی، شما را از حواس پرتی و سردرگمی در فضای وب نجات می دهد. پس با خبرنگاران همراه باشید تا تعدادی از جدیدترین و برترین افزونه ها را به شما معرفی کنیم.

افزایش تمرکز در کار با این افزونه های گوگل کروم

1- Ultidash

چمدانی از یک داشبورد اساسی که به سادگی یکی از برترین ابزارهای افزایش بهره وری است که می توانید در وب استور گوگل کروم پیدا کنید. بلافاصله پس از دانلود و نصب آن، با رابط کاربری ساده و زیبایی روبه رو می شوید. فهرست انجام کارهای (to-do list) قابل سفارشی سازی، مدیریت انجام کارها را برایتان ساده و رضایت بخش می نماید. زمان سنج این افزونه مراقب شما در اتلاف وقت و کاهش بهره وری است. اما از همه مهم تر مسدودکننده وب سایت (Web Site Blocker) در این افزونه است که مانع از مراجعه های متعدد شما به وب سایت های مختلف می گردد. از طریق آنالیز کننده (Tracker) وب سایت آن نیز می توانید مدت زمانی را که صرف وبگردی و اتلاف وقت هستید، مقدار گیری کنید.

دستیابی به بهره وری بیشتر و از بین بردن حواس پرتی ها که یاری زیادی به افزایش بهره وری نهایی می نماید، بخشی از نتایج Ultidash است؛ به همین علت می توان آن را یکی از برترین نمونه های موجود در زمینه افزایش بهره وری دانست. قابلیت های مسدودکننده و آنالیز کننده وب سایت در این افزونه، بیش از هر افزونه دیگری در افزایش بهره وری به شما یاری خواهد نمود.

2- DayBoard

Dayboard یک ابزار فهرست انجام کار است که به شما در انجام کارها یاری می نماید. کار با آن نیز بسیار ساده است؛ کارهای خود را بر اساس بیشترین مقدار اهمیت در آن وارد و به ترتیب اولویت مرتب کنید و به انجام آن ها بپردازید. تنها ایراد این افزونه محدودیت در اضافه کردن تعداد تنها 5 وظیفه در هر روز است. این افزونه بعلاوه دارای قابلیت حالت تمرکز (Focus Mode) است که یاری می نماید تمرکز خود را تنها بر انجام یک کار و وظیفه قرار دهید.

هر زمان که تب نوی باز می کنید، این برنامه به شما یادآوری می نماید که چه کار یا کارهایی اولویت بالایی دارند و ضروری است کدام یک از آن ها در چه زمانی انجام گردد. اما از آنجایی که محدودیت تنها انجام 5 کار در هر روز دارید، سردرگم و نگران از انجام آن ها نخواهید شد. البته این زیاد هم بد نیست؛ چرا که باعث افزایش انگیزه و اشتیاق شما به انجام کارها با توجه به تعداد کم آن ها می گردد. ضمناًً قابلیت همگام سازی میان کامپیوترهای مختلف نیز وجود دارد.

همچون Ultidash، Dayboard تنها افزونه این فهرست است که قابلیت مسدودسازی وب سایت دارد و مانع از حواس پرتی و اتلاف وقت شما در وب سایت هایی نظیر فیسبوک، ردیت یا یوتیوب می گردد.

3- Start

آی گوگل ( iGoogle) را که به خاطر دارید؟ یک داشبورد همه کاره محبوب که به جمع آوری اخبار، ایمیل، شرایط آب و هوا، یادداشت ها، فهرست کارها، رویدادها، اخبار سهام و … می پرداخت. استارت هم سرویسی مشابه همان است اما در صفحه تب نو.

این افزونه از ویجت های قابل تغییر برای سفارشی سازی محیط خود بر اساس سلیقه شما استفاده می نماید. می توانید ویجت های غیر قابل استفاده را نیز غیر فعال کنید. ویژگی ممتاز استارت این است که یک آنالیز کلی از همه آنچه در فیسبوک، توئیتر و یا یوتیوب می خواهید، به شما می دهد و می توانید بدون مراجعه به آن وب سایت ها از شرایط اخبار، پست ها، ویدیوها، توئیت ها و … باخبر شوید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که وب استور کروم دارای همه نوع افزونه ای با نام استارت است؛ پس مطمئن شوید که برای دریافت آن از لینک زیر بهره ببرید.

4- Momentum

ممنتوم نسخه سبک تر Ultidash است. برخلاف افزونه های اشاره شده در بالا، ممنتوم باعث افزایش انگیزه برای انجام بهتر و بیشتر کارها در شما نمی گردد و در عوض به شما یاری می نماید که خونسرد و حواس جمع باشید. مقدار بهره وری در افراد مختلف فرق دارد و این افزونه برای افرادی است که به یک محیط ساده و کوچک و کاربردی برای انجام کارها احتیاج دارند.

با استفاده از این افزونه شما قادر به ردیابی فهرست کارهای در دست انجام خود هستید؛ ولی ممنتوم به شما یاری می نماید که تمرکز داشته باشید و هر بار یکی از آن ها را انجام دهید. مورد جالب دیگر در خصوص این افزونه آن است که هر روز تصویر پس زمینه و جمله های انگیزشی آن برای ایجاد روحیه ای بهتر در شما تغییر می نماید. بعلاوه در صورت تمایل می توانید یک ویجت شرایط آب و هوا به همراه فهرستی از وب سایت های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

ممنتوم سال ها است به عنوان برترین افزونه تب نو برای افزایش مقدار بهره وری افراد در گوگل کروم معرفی می گردد. طی این سال ها این عنوان به هیچ افزونه دیگری داده نشده و حالا بهتر نیز شده است.

5- Leoh

این افزونه بسیار شبیه ممنتوم است؛ شما در Leoh یک فهرست کارهای در دست انجام، یک هدف روزانه و یک جمله انگیزشی برای شروع روز به همراه یک رابط کاربری ساده، روان و زیبا دارید. بعلاوه این افزونه دارای یک برنامه یادداشت، پیش بینی وضع هوا به همراه تصاویری زیبا از طبیعت است. حتی می توانید در صورت تمایل، تصاویر و رنگ ها را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.

تنها ویژگی که Leoh را از ممنتوم متمایز می نماید، سازگاری و انطباق پذیری آن با سرویس تقویم گوگل است. این یک ویژگی بسیار مهم و جالب است؛ چرا که سرویس تقویم گوگل به خودی خود ابزاری عالی برای برنامه ریزی روزانه و مرتب سازی برنامه ها است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 878

به "افزایش تمرکز در کار با این افزونه های گوگل کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تمرکز در کار با این افزونه های گوگل کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید