افت 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد های تهران

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیرکل دفتر نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران، از کاهش 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد های تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اطلاع داد.

افت 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد های تهران

به گزارش تسنیم، محمد شهریاری با اشاره به اینکه حجم ذخایر سد های تهران در روز مشابه سال گذشته، یک میلیارد و 135 میلیون مترمکعب بوده است افزود: این درحالی است امروز بیش از 779 میلیون مترمکعب آب در مخازن سد های تهران ذخیره شده که 356 میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی ذخایر سد های تهران نیازمند توجه بیشتر در صرفه جویی است، گفت: سد ماملو یکی از سد های تامین کننده آب شرب تهران است که هم اکنون با 24 متر افت سطح دریاچه به لحاظ ارتفاع و کاهش 140 میلیون مترمکعبی از نظر حجم روبرو است.

شهریاری با اشاره به اینکه بارندگی های تهران در مقایسه با سال گذشته با 36 درصد کاهش روبرو است ادامه داد: فروردین ماه آغاز آبگیری سد ها است به نحوی که اگر ذخیره برفی مناسبی در کوه ها وجود داشته باشد با آغاز بارش های بهاره، برف آب شده و سیلاب رخ می دهد سپس این سیلاب به مخازن سد ها وارد و آن را پر می نماید.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: سال جاری با توجه به کاهش بارش های فروردین ماه نسبت به دوره 53 ساله، فرآیند بروز سیلاب شکل نگرفت و ذخیره سد های تهران تکمیل نشد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری 3.2 میلی متربارش در تهران داشتیم و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 132 میلی متربوده که این کاهش بی سابقه بارندگی، سبب آبگیری نامناسب در سامانه شرقی (سد ماملو، لار و لتیان) سامانه غربی سد های طالقان و امیر کبیر شده است.

شهریاری افزود: در حال حاضر آب وجود دارد، اما حجم آن کم است که باتوجه به این شرایط می توان با مدیریت مناسب مصرف و همراهی مشترکان در بخش های مختلف، تابستان سال جاری را با کمترین چالش به خاتمه برسانیم.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به کاهش حجم ذخایر سدها، امکان تامین آب برای کشت تابستانه و کشت دوم نداریم.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 557

به "افت 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید