افتتاح تونل بزرگ و 115 ساله در دل آبشار نیاگارا برای گردشگران، عکس

به گزارش وبسایت دانشجویی، تونل بزرگ موجود در زیر آبشار نیاگارا، که بازدیدکنندگان این منطقه توریستی بیش از 100 سال از تماشا آن محروم بودند، افتتاح شد. آبشار نیاگارا یک منطقه توریستی محبوب با منظره ها زیباست که در تمام دنیا شناخته شده است؛ اکنون، مردم می توانند به وسیله تونلی که 115 سال قدمت دارد و برای بازدید عمومی آماده شده است، به تاریخچه ای منحصر به فرد از یک نیروگاه برق در این منطقه دست یابند و نگاهی اجمالی به دل زمین داشته باشند.

افتتاح تونل بزرگ و 115 ساله در دل آبشار نیاگارا برای گردشگران، عکس

الهه جعفرزاده: این تونل 670 متری (معادل 2200 فوت) که بیش از یک قرن پیش در کانادا ساخته شده بود، افتتاح شد تا یک پدیده مهندسی شگفت انگیز را به نمایش بگذارد. پارک نیاگارا در وبسایت خود نوشت که این تونل آبی صدساله که حدود 60 متر زیر نیروگاه پارک نیاگارا قرار گرفته است، امروز به مکانی برای بازدید تبدیل شده است. این تونل با انحنای ملایمی که مانند یک قلعه ساخته شده است، از چهار لایه آجر و 18 اینچ (حدود 46 سانتی متر) بتن تشکیل و به وسیله سنگ های رسوبی محصور شده است.

یک آسانسور شیشه ای، بازدیدنمایندگان را به تونل می برد

این تونل 180 فوت (حدود 55 متر) زیر نیروگاه است؛ تقریباً هشت متر ارتفاع و شش متر عرض دارد و یک جاذبه تاریخی و بی نظیر محسوب می گردد. یک آسانسور شیشه ای بازدیدنمایندگان را به سمت تونل می برد؛ جایی که افراد می توانند از فضای زیر نیروگاه عبور نمایند و به یک منطقه دیدنیی برسند تا منظره ها زیبای آبشار نیاگارا را به چشم ببینند.

تاریخچه نیروگاه برق موجود در تونل

این نیروگاه، که در سال 1905 در سمت کاناداییِ رودخانه نیاگارا ساخته شده، دارای عرشه های مخفی است و به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا تاریخچه فعالیت صدساله کارگران را آنالیز نمایند.

به گزارش سی ان ان، این نیروگاه از سال 1905 تا 2006 فعال بود و آب را از آبشار بزرگ نیاگارا برای راه اندازی ژنراتورهای غول پیکری راهنمایی می نمود که برق صنعتی منطقه ها را تأمین می کردند. این تنها نیروگاه برق آبی دست نخورده در عصر خود است که در دنیا به جای مانده است.

طبق گفته مسئولان، این تونل بزرگ در سال 1901 تنها با استفاده از دینامیت های اولیه، فانوس، کلنگ و بیل حفر شد.

بازدید از نیروگاه و تونل حدود دو ساعت طول می کشد و گردشگران می توانند حین پیاده روی روی یک سکو، آبشار نیاگارا را دیدن نمایند.

سفر به آبشار نیاگارا از جهات بسیاری هیجان انگیز و انرژی زا است؛ این مکان به نوعی زیبایی فطری طبیعت در اختیار دیدگان شما قرار می دهد و می تواند شما را به فکر وادارد که در خصوص منابع طبیعی و نقش آن ها در شکل گیری و پیشرفت زندگی مدرن، بیندیشید.

منابع: cnn ، upi ، fox5ny

233233

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 998

به "افتتاح تونل بزرگ و 115 ساله در دل آبشار نیاگارا برای گردشگران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح تونل بزرگ و 115 ساله در دل آبشار نیاگارا برای گردشگران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید