آشنایی با محله نورث یورک تورنتو کانادا

به گزارش وبسایت دانشجویی، نورث یورک (North York) در شمال تورنتو بین Etobicoke و Scarborough ، واقع شده است و یکی از محبوب ترین مناطق حومه شهر تورنتوی کانادا است. این منطقه که از یک تاریخ چشمگیری برخوردار است دارای مردمانی با فرهنگ های مختلف نیز میباشد و این امر باعث شده تا این منطقه به یک منطقه چند فرهنگی تبدیل گردد. North York یکی از شهرهایی است که در سال 1997 شهر تورنتو به بخشی از مگا شهر تورنتو تبدیل شد. North York جذابیت های منحصر به فردی دارد که باعث شده جمعیت بسیاری از تورنتو را در خود جای دهد .این محله دارای دانشگاه ها، اماکن تاریخی و محلات مختلف منحصر به فرد زیادی میباشد. ایرانی ها بیشتر در شمال خیابان یانگ سکنا دارند.

آشنایی با محله نورث یورک تورنتو کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تعدادی از محله های منطقه نورث یورک :

  • The Peanut : این محله که در جاده دون میلز بین شپرد و خیابان فینچ قراردارد جمعیت قابل توجهی از مهاجران و پناهندگان ، خانواده های تنها و جوانان برخوردار است. آمار جرم و جنایت در این منطقه بسیار بالا است و این منطقه را به یک منطقه جنایی تبدیل نموده است.
  • York Mills : این منطقه واقع در خیابان یونگ و لسلی ، خیابان لارنس به عظیمراه 401 است.و یکی از مناطق ثروت مند نشین همراه با خانه های بسیار گران قیمت و لوکس میباشد. و دارای خانوار هایی با درآمد های بالا در کانادا است. همچنین کالج گلندون (Glendon College) که بخشی از دانشگاه یورک میباشد در این منطقه واقع شده است.
  • Central North York : واقع در خیابان یونگ ، از عظیمراه 401 تا فینچ است.بعد از جنگ جهانی دوم بافت روستایی آن کمرنگ و تبدیل به مرکزی تجاری و فرهنگی شد. این منطقه نیز مرکزی از هنرهای نمایشی ، سالنهای سینما ، مراکز خرید و سایر امکانات رفاهی میباشد.
  • Lawrence Manor: واقع در خیابان آلن تا خیابان Briar Hill به عظیمراه 401 است. در دهه 1950 که بسیاری از یهودیان تورنتو از هسته شهر خارج شدند به این منطقه آمدند و اینجا معروف به قلب یهودیان تورنتو شد. این منطقه نیز با کنیسه ها ، مدارس عبری ، کتابفروشی ها ، بازارهای delis and kosher پوشیده شده است.
  • Little Moscow : این منطقه نیز بعد از فروپاشی شوروی جمعیت چشمگیری از روس ها ،اوکراینی ها ، گرجی ها و سایر گروه های قومی از اتحاد جماهیر شوروی سابق را در خود جای داده است و جمعیت زیادی از یهودیان روسی را دارد و مملو از فروشگاه ها با علائم روسی است.
  • Koreatown North : واقع در خیابان Yonge بین خیابان چرچیل و خیابان استیلز است.از اوایل دهه 1990 دومین جمعیت عظیم کره ای ها در تورنتو در را دارد در جوار مرکز شهر کرهوتاون ، یکی از عظیمترین جماعت کره ای ها در خارج از سرزمین مادری خود است. ، این منطقه جدید دارای فروشگاه های خرده فروشی ، فروشگاه های مواد غذایی کره ای (بعضی از آنها بسیار عظیم) ، کافه های کارائوکه (به ویژه آدینه های فعال) و رستوران های خانوادگی که از کره جنوبی ها و کسانی که در بخش شمالی تورنتو زندگی می نمایند پذیرایی می نماید. تعداد زیادی چینی نیز در اینجا زندگی می نمایند. بخش های ازین منطقه نیز فارسی نشین هم زیاد دارد .
  • Persian Section : واقع در خیابان Yonge بین فینچ و استیلزاست این منطقه که یکی از مناطق ایرانی نشین تورنتو است دارای مغازه ها و رستوران های ایرانی بسیاری در خیابان یانگ است و جمعیت این منطقه همه به فارسی صحبت مینمایند شما در اینجا میتوانید هر چیز ایرانی را از جمله باقوا ، حلوا ، کباب های ایرانی ، صنایع دستی و... را تهیه کنید.
  • Downsview : داونزویو در دهه 1870 مزرعه ای در نزدیکی تقاطع امروز خیابان کیل و خیابان ویلسون بود. اکنون فراتر از تقاطع خیابان شپرد و خیابان دافرین رفته است.این منطقه شامل فرودگاه ،پایگاه های سابق نیروهای کانادایی است که تا حد زیادی به پارک Downsview تبدیل شده است. این فرودگاه هنوز هم به عنوان یک مرکز فراوری و آزمایش هوافضا Bombardier مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Jane and Finch Corridor. : این منطقه تقریباً با عظیمراه 400 به غرب محدود شده است. این منطقه که یکی از مناطق فقیر نشین تورنتو است دارای افرادی با درآمد های پایین ، مهاجران ، پناهندگان ، جوانان و خانواده های تنهای بدون پشتیبان میباشد . تا قبل از سال 2009 آمار جرم و جنایت در این منطقه بسیار بالا بود اما از سال 2009 با احداث دانشگاه ها در این منطقه سعی شد که این آمار کاهش پیدا کند و هم اکنون نیز شرایط این منطقه بسیار بهتر شده است.
  • Flemingdon Park : این منطقه در شمال با خیابان Eglinton East ، در غرب با رودخانه Don (شاخه غربی) و در شرق و جنوب با رودخانه Don (شاخه شرقی) هم مرز است. این منطقه نام خود را از نخستین مالک اروپایی خود ، رابرت جان فلمینگ ، شهردار تورنتو در سالهای 1892-1893 و 1896-1897 گرفته است. این منطقه نیز منطقه دیگری است که دارای میزان جرم و جنایت قابل توجهی است و همچنین بیشترین نسبت خانواده های مهاجر ، کم درآمد و تنها را حمایت میکند.
منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 41

به "آشنایی با محله نورث یورک تورنتو کانادا" امتیاز دهید

6 کاربر به "آشنایی با محله نورث یورک تورنتو کانادا" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله نورث یورک تورنتو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید