سازوکار مجلس برای تامین منابع اقتصادی استخدام کارکنان شورا های حل اختلاف

به گزارش وبسایت دانشجویی، با موافقت نمایندگان مجلس، کارکنان شورا های حل اختلاف با اولویت سابقه اشتغال بیشتر به وسیله آزمون عمومی و تخصصی استخدام می شوند.

سازوکار مجلس برای تامین منابع اقتصادی استخدام کارکنان شورا های حل اختلاف

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 31 خرداد) مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان با برطرف ایرادات لایحه شورا های حل اختلاف با 149 رأی موافق، 6 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براین اساس؛ به منظور برطرف ایراد (2-4) شورای نگهبان ماده (5) مکرر به توضیح زیر اصلاح شد و با اصلاح ماده (23) ایراد ردیف (1-4) مرتفع شد:

ماده 5 مکرر- مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال، از میان اشخاصی که واجد شرایط استخدام هستند، احتیاج شورا های حل اختلاف به کارکنان تمام وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی استخدام یا به صورت قرارداد کار مشخص به وسیله آزمون عمومی و تخصصی، به کارگیری نماید.

تبصره 1- سوابق اشتغال در شورا به حداکثر سن قانونی اضافه می گردد.

تبصره 2- منابع اقتصادی مورد احتیاج برای استخدام موضوع این ماده، از محل اعتبارات مصوب مرکز و همچنین از محل درآمد های اختصاصی موضوع ماده (43) این قانون و افزایش درآمد های حاصل از اجرای مواد (13) و (23) این قانون تأمین می گردد.

تبصره 3- دولت مکلف است شناسه استخدام اشخاص موضوع این ماده را در اختیار مرکز قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 527

به "سازوکار مجلس برای تامین منابع اقتصادی استخدام کارکنان شورا های حل اختلاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازوکار مجلس برای تامین منابع اقتصادی استخدام کارکنان شورا های حل اختلاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید