حراج 2 شاسی بلند ایران خودرو!، ماجرای تخفیف 150 میلیونی هایما چیست؟

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران، ایران خودرو قرار است به مناسب نیمه شعبان طرح فروش فوق العاده خودرو برگزار کند و در این طرح، دو خودروی هایما S7 و هایما S5 را عرضه کند. آن هم با اختلاف حدود 200 میلیون تومانی با قیمت بازار.

حراج 2 شاسی بلند ایران خودرو!، ماجرای تخفیف 150 میلیونی هایما چیست؟

طرح فروش فوق العاده نیمه شعبان ایران خودرو، از فردا 26 اسفندماه شروع می گردد و افراد می توانند در این طرح، دو خودروی این شرکت را بدون قرعه کشی خریداری نمایند. موعد تحویل خودروی هایما در این طرح، سه ماهه است و ایران خودرو اعلام نموده قیمت خودرو در این طرح قطعی است. اما در صورت افزایش بیمه، مالیات و سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه التفاوت آن است.

قیمت بازار آزاد و کارخانه هایما

اما قیمت دو خودروی هایما S7 و هایما S5 در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو چقدر است و این دو خودرو در بازار چه قیمتی دارند؟ به گزارش خبرنگاران، قیمت کارخانه هایما S7 در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو 680 میلیون تومان است. اما قیمت بازار آزاد هایما، 825 میلیون تومان است. این یعنی اختلاف 145 میلیون تومانی قیمت هایما S7 در بازار آزاد و کارخانه.

این اختلاف قیمت درباره هایما S5 هم وجود دارد. قیمت کارخانه هایما S5 در طرح فروش فوق العاده اسفند ماه ایران خودرو 595 میلیون تومان است. اما قیمت هایما S5 در بازار آزاد 673 میلیون تومان است. این یعنی اختلاف 78 میلیون تومانی قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو

به عبارتی می توان گفت در حالی خودروسازان مدام از زیان انباشته خود گله دارند که در طرح های فروش فوری و پیش فروش خود، اصولا خودروها را با تخفیف حدود 100 میلیون تومانی به مشتریان عرضه می نمایند. اما مشتریان خاص!

نکته مهم این طرح ها این است که این تخفیف 150 میلیون تومانی فقط به بعضی از مشتریان می رسد. آن هم در حالی که هزینه کیفیت پایین و زیان خودروسازان را همه باید بپردازند. چون در موارد متعدد هنگام فروش فوق العاده خودرو، در لحظه باز شدن سایت خرید، یا فرصت خرید به خاتمه رسیده یا امکان دسترسی به سایت وجود نداشته و تنها گروه خاصی توانسته اند خودروهای تخفیف دار را بخرند.

با وجود نقدها زیاد به قرعه کشی محصولات خودروسازان و رانتی که بین عده خاصی توزیع می نمایند، خودروسازان بر ادامه فروش فوق العاده خودرو اصرار دارند.

آخرین طرح فروش فوق العاده امسال هم به ابران خودرو تعلق دارد. طرح فروش فوق العاده نیمه شعبان ایران خودرو از فردا 26 اسفند ساعت 10 صبح شروع می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 873

به "حراج 2 شاسی بلند ایران خودرو!، ماجرای تخفیف 150 میلیونی هایما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج 2 شاسی بلند ایران خودرو!، ماجرای تخفیف 150 میلیونی هایما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید