ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی دخالت نکنند

به گزارش وبسایت دانشجویی، دبیر کل اتحادیه عرب مدعی شد: اخیرا دخالت ها در امور کشورهای عربی از سوی ایران و ترکیه تشدید شده است. ما این دخالت ها را محکوم می کنیم و آنرا مورد مخالفت قرار می دهیم.

ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی دخالت نکنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اظهار داشت که این اتحادیه اوضاع در لیبی را با نگرانی شدید دنبال می نماید و امیدوار است که طرفهای لیبیایی به توافق آتش بس دائمی برسند.

وی اضافه نمود: همه می دانند که بحران لیبی از راه نظامی حل نمی گردد. ما تلاشهای کشورهای عربی برای حل بحران و توقف خونریزی را ارج می نهیم و امیدواریم که این تلاشها به زودی به نتیجه برسد.

ابوالغیط مدعی شد: اخیرا دخالت ها در امور کشورهای عربی از سوی ایران و ترکیه تشدید شده است. ما این دخالت ها را محکوم می کنیم و آنرا مورد مخالفت قرار می دهیم. این دخالتها فرایند خطرناکی پیدا نموده و به پیچیدگی بحرانهای کنونی در سوریه و یمن و طولانی تر کردن آنها منجر شده است.

وی درباره ترکیه گفت: ترکیه همچنان بخشهای گسترده ای از اراضی سوریه را تحت اشغال دارد و به اراضی عراق هم تجاوز می نماید و به حملات خود به شمال عراق ادامه می دهد. آنکارا همچنین در جنگ داخلی در لیبی به طور مستقیم دخالت نموده است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 43

به "ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی دخالت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ترکیه در امور کشورهای عربی دخالت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید