افزایش حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش وبسایت دانشجویی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی سال جاری 39 درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز های پایانی سال گذشته است.

افزایش حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اضافه کرد: در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با 39 درصد افزایش از رقم یک میلیون و 910 هزار تومان به 2 میلیون و 655 هزار تومان در سال 1400 افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این افزایش برای سایر سطوح 26 درصد رشد به اضافه عدد ثابت 248 هزار و 355 تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه 1400 از افزایش دستمزد 39 درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار می شوند.

وزیر تعاون تاکید نمود: افزایش 39 درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روز های خاتمهی سال گذشته برای سه میلیون و 600 هزار نفر به میزان یک میلیون و 200 هزار تومان واریز شد.

وی شرح داد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه تا خاتمه فروردین ماه 1400 معادل 133 درصد رشد داشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 406

به "افزایش حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید