اجرای عملیات آبخیزداری در 90 میلیون هکتار تا سرانجام برنامه هفتم

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیرکل دفتر سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسایش آبی، وزیر جهاد بر اجرای سالانه حداقل 10 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید صورت گیرد.

اجرای عملیات آبخیزداری در 90 میلیون هکتار تا سرانجام برنامه هفتم

آقای هوشنگ جزی گفت: در زمان وقوع سیل، مسئولان و مقامات دولتی بحث آبخیزداری را مطرح می نمایند، اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تا سیل بعدی به فراموشی سپرده می گردد.

به گفته او، تا انتها برنامه هفتم قرار است 90 میلیون هکتار کار آبخیزداری و مطالعه انجام دهیم. طرح ها و اطلاعات آماده و به هئیت دولت برای ابلاغ به استان ها ارسال شده است.

جزی می گوید: بنابر آمار 125 میلیون هکتار از عرصه های کشور دچار فرسایش آبی هستند، هم اکنون 40 میلیون هکتار مطالعه کردیم که در 20 میلیون هکتار اجرا شده، در حدود 20 میلیون آماده اجراست که با احتساب تورم سال جاری 50 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

مدیرکل دفتر سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها گفت: از مجموع اعتبارات سال جاری حدود 2 درصد تخصیص داده شده است، لذا سازمان برنامه و بودجه باید نگاه ویژه ای به آبخیزداری داشته باشد چرا که اعتبارات آبخیزداری در مقایسه با سایر نقاط رقم چندانی نیست.

بنابر آمار در سیل اخیر حدود 9 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شد، لذا پیشگیری از سیل در حفظ امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد. بعلاوه وزیر جهاد تاکید نمود که حداقل سالانه 10 میلیون هکتار اجرای عملیات آبخیزداری صورت گیرد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 981

به "اجرای عملیات آبخیزداری در 90 میلیون هکتار تا سرانجام برنامه هفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای عملیات آبخیزداری در 90 میلیون هکتار تا سرانجام برنامه هفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید