کمبود شن و ماسه تهدیدی برای انتقال واکسن کرونا

به گزارش وبسایت دانشجویی، کارشناسان اعلام کردند که دنیا با کمبود شن و ماسه روبرو هستند که ممکن است فراوری ویال برای انتقال واکسن کرونا را به تاخیر بیندازد.

کمبود شن و ماسه تهدیدی برای انتقال واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، به گفته کارشناسان، دنیا با کمبود شن و ماسه روبرو است. بعد از آب، شن و ماسه بیشترین ماده اولیه مصرفی در دنیا است و از آن برای ساخت میکروچیپ های شیشه، بتن، آسفالت و حتی سیلیکون استفاده می گردد.

صنعت ساخت و ساز به تنهایی حداکثر 50 میلیارد تن شن و ماسه در سال استفاده می نماید و همچنین در آینده تقاضا افزایش می یابد، زیرا انتظار می رود با توزیع واکسن کووید 19 طی دو سال آینده دنیا به دو میلیارد ویال شیشه اضافی احتیاج داشته باشد که برای ساخت ویال ها احتیاج به شن و ماسه است.

کمبود قریب الوقوع شن و ماسه می تواند فراوری همه چیز را از تلفن های هوشمند گرفته تا ساختمان های اداری متضرر کند. همچنین می تواند فراوری میلیارد ها ویال شیشه ای مورد احتیاج برای انتقال واکسن ویروس کرونا به جمعیت سراسر دنیا را به تأخیر بیندازد.

در این دهه کمبود شن و ماسه و سنگ خرد شده وجود دارد که با رشد روزافزون ساختمان و تقاضای تلفن های هوشمند و سایر فناوری های شخصی که از صفحه نمایش استفاده می نمایند، در حال افزایش است.

پدوزی، مدیر پایگاه اطلاعات دنیای منابع در ژنو گفت: وحشت زدگی کمکی نخواهد کرد، اما وقت آن است که نگاهی بیندازیم و برداشت خود را از شن و ماسه تغییر دهیم.

بر اساس آمار دنیای، تقریباً 40 تا 50 میلیارد تن ماسه هر ساله فقط در صنعت ساختمان استفاده می گردد. این نسبت به 20 سال پیش 300 درصد افزایش داشته و جایگزینی آن دو سال طول می کشد. بر اساس طرح رصدخانه دنیای شن و ماسه، انتظار می رود این فرایند ادامه یابد، زیرا تقاضا به دلیل شهرنشینی، رشد جمعیت و فرایند توسعه زیرساخت ها همچنان در حال رشد است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 350

به "کمبود شن و ماسه تهدیدی برای انتقال واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود شن و ماسه تهدیدی برای انتقال واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید