کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به مذاکرات دولت و طالبان در دوحه گفت: از جهت صلح باید به مداخلات بیگانگان در افغانستان سرانجام دهیم.

کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت: صلح اولویت تمام مردم افغانستان است و باید از جهت صلح به مداخلات طولانی بیگانگان در این کشور سرانجام دهیم.

وی اضافه کرد: مذاکرات بین الافغانی یک فرصت واقعی است تا درد و مصیبت مردم افغانستان سرانجام یابد و باید از آن استفاده کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند طرف های مذاکره در دوحه، با درک مسئولیت های اسلامی و ملی خود برای برقراری یک صلح پایدار به منظور حفظ و تثبیت استقلال کشور، تحکیم وحدت ملی، توجه به منافع ملت مسلمان افغانستان و احتیاج انکارناپذیر مردم این سرزمین به یک زندگی بهتر و عزتمند در پرتو عدالت، برادری و خواهری هرچه زودتر این گفت وگو ها را به موفقیت برسانند.

کرزی توضیح داد: مرحله حساسی از تاریخ افغانستان است و صلح و امنیت اولویت اصلی تمام مردم محسوب می گردد.

رئیس جمهور سابق افغانستان ادامه داد: از برکت صلح باید بتوانیم به مداخلات طولانی بیگانگان در افغانستان سرانجام دهیم و با حفظ ارزش های ملی و اسلامی، مقدرات سیاسی و اجتماعی خویش را در اختیار بگیریم.

وی خطاب به مذاکره کنندگان قطر گفت که آنها باید منافع کلان ملی را بر خواست های محدود و گذرا ترجیح دهند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان درباره مذاکرات صلح افغانستان پیش از این گفته بود که هیچ صلحی بدون در نظر دریافت لزوم مذاکره بین افغانستانی ها و البته تفاهم همسایگان مخصوصاً ایران به نتیجه نمی رسد و پایدار نمی ماند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 44

به "کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: به مداخلات بیگانگان باید از راستا صلح افغانستان خاتمه دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید