چین: تحریم های مبتنی بر دروغ، حمله عمدی به پکن است

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا در صدد است تا برای نخستین بار بعد از سال 1989، تحریم هایی را علیه بعضی مقام های کشور چین وضع کند.

چین: تحریم های مبتنی بر دروغ، حمله عمدی به پکن است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات اروپایی گزارش داد که این اتحادیه امروز چهارشنبه تصمیم دارد تا چندین مقام چینی را به بهانه نقض حقوق بشر در لیست سیاه خود قرار دهد تا نخستین تحریم های اروپایی علیه پکن از سال 1989 علیه مقام های پکن اجرایی گردد.

این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی 4 مقام و یک نهاد از این کشور خواهد بود که نام آنها تا زمان تصویب رسمی این تحریم ها در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در تاریخ 22 مارس برگزار می گردد، اعلام نخواهد شد.

بعد از انتشار این گزارش ها، چین به شدت نسبت به احتمال وضع تحریم علیه مقام های این کشور واکنش نشان داد.

ژانگ مینگ سفیر چین در اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در یک نشست مجازی که توسط مرکز سیاست گذاری اروپا در بروکسل برگزار گردید، ایده اعمال تحریم علیه مقام های چینی را محکوم کرد و گفت: تحریم های مبتنی بر دروغ می تواند به عنوان حمله عمدی به امنیت و توسعه چین تعبیر گردد. مسئولیت حفاظت از امنیت و رفاه مردم در چین بر عهده دولت چین است.

سفیر چین در اتحادیه اروپا در این باره اضافه نمود: ما خواستار تقابل نیستیم و به مصاحبه علاقه مندیم؛ اما اقدام برای تحریم یک نوع تقابل ارزیابی می گردد. ما از اتحادیه اروپا می خواهیم که بیشتر در این خصوص بیندیشد و سپس تصمیم بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 396

به "چین: تحریم های مبتنی بر دروغ، حمله عمدی به پکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: تحریم های مبتنی بر دروغ، حمله عمدی به پکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید