واکسن کرونا نقش حفاظتی خوبی برای مبتلایان به HIV دارد

به گزارش وبسایت دانشجویی، نتایج یک مطالعه کوچک نشان می دهد واکسیناسیون کووید 19 باعث ایجاد یک واکنش ایمنی قوی در افراد مبتلا به HIV می گردد، به این معنی که آنها به احتمال زیاد در برابر کروناویروس محافظت می شوند.

واکسن کرونا نقش حفاظتی خوبی برای مبتلایان به HIV دارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر جول بلانکسون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، در این باره می گوید: تحقیقات قبلی نشان داد که واکنش افراد مبتلا به HIV به واکسن های کووید 19 مطلوب است.

وی در ادامه اضافه نمود: ما مشاهده کردیم واکسن های کووید 19 باعث ایجاد واکنش های ایمنی قوی در افرادی که مبتلا به HIV هستند، می گردد، مشابه آنچه در افراد سالم مشاهده می گردد.

در این مطالعه، نمونه خون جمع آوری شده از هفت زن و پنج مرد مبتلا به HIV و از هفت زن و 10 مرد بدون HIV بین 7 تا 17 روز پس از دریافت دوز دوم واکسن کووید 19 مورد آزمایش نهاده شد.

همه افراد مبتلا به HIV تحت درمان ضدویروسی بودند و تعداد سلول های T4 CD4+ آنها 913 سلول در هر میکرولیتر بود. سطح این سلول های ایمنی در یک فرد سالم بین 500 تا 1200 سلول در هر میکرولیتر است، در حالی که در افراد مبتلا به HIV درمان نشده ممکن است تعداد آنها کمتر از 200 سلول در هر میکرولیتر باشد.

به گفته محققان، سلول های T+ CD4 سلول های T یاریی هم نامیده می شوند زیرا به نوع دیگری از سلول های ایمنی به نام سلول های B در پاسخ به پروتئین های سطحی (آنتی ژن ها) روی ویروس هایی مانند کروناویروس یاری می نمایند.

به گفته بلانکسون، ما دریافتیم که تفاوت قابل توجهی در پاسخ سلول های T CD4+ فراوری شده به وسیله واکسن برای شرکت نمایندگان سالم و کسانی که مبتلا به HIV هستند وجود ندارد. این نشان می دهد که افراد مبتلا به HIV با واکسیناسیون مناسب می توانند به طور کافی در برابر کروناویروس محافظت شوند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 596

به "واکسن کرونا نقش حفاظتی خوبی برای مبتلایان به HIV دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا نقش حفاظتی خوبی برای مبتلایان به HIV دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید