میزان مرگ و میر کرونا در بچه ها کمتر است

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایرنا/ رییس بیمارستان مرکز طبی بچه ها گفت: میزان مرگ ومیر کووید 19 در بچه ها بسیار کمتر از بزرگسالان و سنین بالا است.

میزان مرگ و میر کرونا در بچه ها کمتر است

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، رضا شروین بدو اضافه کرد: بیش از آنچه تصور می کنیم بچه ها فهیم و قانونمند هستند. اگر به کودک، قانونی را شرح دهیم میزان قانون گریزی آنها از بزرگسالان کمتر است. آنها ممکن است در سنین مختلف به کرونا مبتلا شوند، اما میزان ابتلای آنها بسیار پایین تر بوده است.

وی گفت: احتمال ابتلای بچه های که بیماری زمینه ای مثل بیماری های خونی، بیماری های دستگاه تنفسی، دیابت کنترل نشده و غیره دارند، به کرونا بیشتر است و محتمل است شدت بیماری در آنها در مقایسه با بچه ها دیگر شدیدتر باشد. در نتیجه اعضای خانواده باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

شروین بدو توضیح داد: از نظر رعایت کردن مسائل کووید 19، بچه ها به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه سه تا چهار سال که متوجه بسیاری از مسائل می شوند و آموزش پذیر هستند و گروه بعدی یک تا 2 سال است که در اینجا نقش خانواده و نظافت فردی خود والدین و افراد خانواده مهم است. به بچه ها دارای معلولیت باید توجه بسیار بیشتری گردد.

وی اعلام نمود: رعایت نکات بهداشتی در جامعه نیز باعث کاهش میزان ابتلا به بیماری آنفلوانزا در بچه ها شده است.

به گزارش ایرنا، آمارها نشان می دهد میزان ابتلا به این ویروس در بچه ها زیر 18 سال کمتر از بالغین و در حدود 1.7 درصد بوده است. به طور کلی بچه ها کمتر از بالغین علائم بیماری را نشان می دهند و عوارض شدید بیماری و احتیاج به بستری در آنها کمتر است.

همچنین میزان بستری بچه ها در بخش مراقبت های ویژه بسیار کم و حدود نیم تا 2 درصد است. علائم بیماری که تقریبا 14-2 روز بعد از تماس ظاهر می گردد، مشابه بقیه ویروس های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، شامل تب، سرفه، تنگی نفس، گلودرد، سردرد، اسهال و از بین رفتن حس چشایی و بویایی و راش (بثورات پوستی) است. در گروه سنی زیر 18 سال، بیماری در جنس مذکر و در گروه 17-15 سال شایع تر است، اما درصد بستری بچه ها زیر یک سال بیشتر بوده است. در میان بچه ها بستری 77 درصد بیماری زمینه ای همچون بیماری قلبی، نقص سیستم ایمنی و آسم داشته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 265

به "میزان مرگ و میر کرونا در بچه ها کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان مرگ و میر کرونا در بچه ها کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید