منابع لبنانی: الحریری ترکیب جدید کابینه را بزودی ارائه می نماید

به گزارش وبسایت دانشجویی، بعضی منابع نزدیک به رئیس مجلس لبنان از تشکیل دولت جدید این کشور به نخست وزیری سعد الحریری در آینده نزدیک خبر دادند.

منابع لبنانی: الحریری ترکیب جدید کابینه را بزودی ارائه می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی منابع نزدیک به نبیه بری رئیس مجلس لبنان گفتند که سعد الحریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه میخواهد پس از بازگشت به کشور به دیدار میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا برود.

شبکه ال بی سی لبنان به نقل از این منابع گزارش کرد که آنالیز راه چاره پیشنهادی برای مشخص دو وزیر کشور و دادگستری تا زمانیکه الحریری با ترکیب 24 وزیر موافقت نکرده، شروع نمی گردد.

طبق گزارش شبکه النشره، این منابع گفتند که اگر بعضی اطلاعات خوش بینانه صحت داشته باشد، تشکیل دولت جدید بزودی اعلام می گردد.

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6500 مجروح بر جا گذاشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در کشور، حسان دیاب نخست وزیر وقت استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی مجلس لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اظهار داشت تا اینکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز پیروز به تشکیل کابینه جدید نشده و با میشل عون رئیس جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 512

به "منابع لبنانی: الحریری ترکیب جدید کابینه را بزودی ارائه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع لبنانی: الحریری ترکیب جدید کابینه را بزودی ارائه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید