مقبره&zwnjهای گنبد سبز در قم بازسازی شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: بازسازی مقبره‌های تاریخی گنبد سبز به سرانجام رسید.

مقبره&zwnjهای گنبد سبز در قم بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حمید یزدانی روز چهار‌شنبه 19 آذر 1399 با بیان این خبر، اضافه کرد: بازسازی و سامان‌دهی مقبره‌های گنبد سبز با اعتباری بالغ‌بر یک ‌میلیارد ریال از محل اعتبارت ملی به انتها رسید.

او ادامه داد: عملیات بازسازیی شامل اجرای کانال زه‌کشی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بدنه مقبره‌ها و سامان‌دهی محوطه بیرونی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم‌ بیان نمود: مقبره‌های گنبد سبز، مدفن امرای خاندان صفی و فرمانروایان مستقل قم‌ در قرن هشتم هجری‌ قمری است که با گچ‌بری‌های زیبا و متنوع، قابل مقایسه با گنبد سلطانیه زنجان و بناهای هم‌زمان است.

او گفت: این اثر تاریخی در نزدیکی گلزار شهدایِ قم‌ واقع شده که در پانزدهم دی‌ماه سال 1310 خورشیدی با شماره 129 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 159

به "مقبره&zwnjهای گنبد سبز در قم بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقبره&zwnjهای گنبد سبز در قم بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید