عربستان از ترکیه درخواست خرید پهپاد کرده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی گفت که ریاض از آنکارا درخواست خرید پهپاد کرده است.

عربستان از ترکیه درخواست خرید پهپاد کرده است

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: عربستان و یونان با یکدیگر رزمایش نظامی برگزار می کنند و همزمان ریاض از آنکارا درخواست خرید پهپاد می کند.

اردوغان در سخنان خود اضافه نمود: عزم پایدار ترکیه (درباره تحولات مدیترانه شرقی) به همین نحو ادامه خواهد یافت؛ در این خصوص امتیاز دادن به هیچ وجه مطرح نخواهد بود. امیدوارم که به صورت عادی این فرایند را پشت سر بگذاریم.

وی درباره روابط آنکارا و قاهره نیز اضافه نمود: مردم مصر نمی خواهند با ما تناقضی داشته باشند و برخی از آنچه (در روابط دو کشور) روی داد، سوء تفاهم بود.

این در حالیست که رئیس جمهور ترکیه پیشتر در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره روابط آنکارا و قاهره گفته بود: همکاری های ما با مصر در زمینه اقتصادی، اطلاعاتی و دیپلماتیک ادامه داشته و در این زمینه نیز هیچ مسئله ای وجود ندارد. درباره رزمایش مشترک عربستان سعودی و یونان با مقامات ریاض دیدار خواهیم کرد. به عقیده ما این اقدام نباید به این شکل صورت بگیرد.

این در حالسیت که ترکیه و یونان به دلیل عملیات اکتشافی آنکارا در شرق مدیترانه با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 374

به "عربستان از ترکیه درخواست خرید پهپاد کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از ترکیه درخواست خرید پهپاد کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید