زنگنه: هدف آمریکا از انتقال نیرو به عراق ایجاد تشنج است ، ترامپ با مسائل خارجی هم دست و پنجه نرم می نماید

به گزارش وبسایت دانشجویی، نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی گفت: آمریکایی ها در شرایط فعلی به یک حالت احساسی و رفتارهای تند غیرقابل قبولی دست می زنند که هدف از آنها بیش از هر چیز ایجاد فضای ملتهب در منطقه و افزایش سطح تنش در این ناحیه است.

زنگنه: هدف آمریکا از انتقال نیرو به عراق ایجاد تشنج است ، ترامپ با مسائل خارجی هم دست و پنجه نرم می نماید

صباح زنگنه نماینده سابق ایران در سازمان همکاری های اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، درباره انتقال نیروهای نظامی آمریکا از کویت به پایگاه عین الاسد در عراق با توجه به اینکه بنا بود براساس مصوبه مجلس عراق نیروهای آمریکائی از این کشور خارج شوند، گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها در شرایط فعلی به یک حالت احساسی و رفتارهای تند غیرقابل قبولی دست می زنند که هدف از آنها بیش از هر چیز ایجاد فضای ملتهب در منطقه و افزایش سطح تنش در این ناحیه است.

وی ادامه داد: این قبیل اقدامات آمریکایی ناشی از شکست های متوالی آنها و توهمی است که تصور می نمایند با این اقدامات می توانند امتیازی برای انتخابات ریاست جمهوری ترامپ درآمریکا فراهم نمایند.

زنگنه با تاکید بر اینکه این فرایند رفتاری از طرف آمریکایی ها در حقیقت علامت ضعف آنها و نگرانی از تحمل شکست ها در آینده است، گفت: همان طور که هفته گذشته شاهد بودیم آمریکایی ها در شورای امنیت با آن همه ابزار، امکانات و ادعایی که در این نهاد دارند نتوانستند هیچ کشوری به غیر از دمنیکن را با خود همراه نمایند.

وی در سرانجام ضمن اشاره به تحلیل عدم همراهی کشورها با ایالات متحده در فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران، اضافه کرد: این اتفاق بیانگر آن است که آمریکایی ها از سوی جامعه جهانی نیز حائز احترام نیستند و در حال دست و پنجه نرم کردن با مسائل خارجی علاوه بر مسائل داخلی خود هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 16

به "زنگنه: هدف آمریکا از انتقال نیرو به عراق ایجاد تشنج است ، ترامپ با مسائل خارجی هم دست و پنجه نرم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: هدف آمریکا از انتقال نیرو به عراق ایجاد تشنج است ، ترامپ با مسائل خارجی هم دست و پنجه نرم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید