خبرنگاران وال استریت ژورنال ازتصمیم آمریکا برای لغوتحریم بانک مرکزی ایران خبرداد

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران- خبرنگاران- روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: تحریم هایی که آمریکا در نظر دارد لغو کند شامل تحریم های تروریستی علیه بانک مرکزی ایران، شرکت های ملی نفت و نفتکش ها و صنایع مالی مانند فولاد، آلومینیوم و سایر موارد است.

خبرنگاران وال استریت ژورنال ازتصمیم آمریکا برای لغوتحریم بانک مرکزی ایران خبرداد

به گزارش خبرنگاران از نشریه هیل، اگرچه مقامات آمریکا تا کنون حاضر نشده اند اعلام نمایند که در راستای بازگشت کامل به توافق هسته ای چه تحریم هایی را قرار است لغو نمایند اما روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بعضی از این موارد اشاره نموده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به خبرنگاران گفت: ایالات متحده به عنوان بخشی از کوشش ها برای بازگشت کامل به توافق هسته ای 2015 که دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، نمونه هایی از تحریم هایی را که می تواند لغو کند را به ایران ارائه نموده است.

اگرچه این مقام آمریکایی حاضر به ارائه این نمونه ها نشد اما روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو منبع نزدیک به موضوع نوشت: تحریم هایی که ایالات متحده در نظر دارد لغو کند شامل تحریم های تروریستی علیه بانک مرکزی ایران، شرکت های ملی نفت و نفتکش ها و صنایع مالی مانند فولاد، آلومینیوم و سایر موارد است.

وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از یک مقام ارشد اروپایی گزارش داد که واشنگتن تمایل به کاهش احتمالی تحریم های مربوط به منسوجات، خودرو، حمل و نقل و بیمه و کلیه صنایعی که تحت توافقنامه 2015 بودند، دارد.

تا کنون مقامات وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه نمونه تحریم هایی که قرار است در راستای گفتگوهای وین لغو شوند خودداری نموده اند.

دیپلمات های انگلیس، فرانسه و آلمان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در وین بیان کردند: ما از گفت وگوهای سازنده ای که اجرا شده و از مشارکت مثبت تمام طرف ها استقبال می کنیم.

آنها با اشاره به پیشرفت های اجرا شده در مذاکرات خاطر نشان کردند: تمام طرف ها را تشویق می کنیم تا از فرصت دیپلماتیک پیش رو استفاده نمایند.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی دو هفته گذشته در چارچوب کمیسیون مشترک در وین گردهم آمده تا در مورد فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی نمایند. دور پنجم از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، روز سه شنبه در گراندهتل وین برگزار گردید و روسای هیات های مذاکره نماینده به بحث و آنالیز در مورد آخرین شرایط گفت وگوهای فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت وگوها پرداختند.

آن ها توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد.

براساس برنامه اعلام شده، هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 437

به "خبرنگاران وال استریت ژورنال ازتصمیم آمریکا برای لغوتحریم بانک مرکزی ایران خبرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وال استریت ژورنال ازتصمیم آمریکا برای لغوتحریم بانک مرکزی ایران خبرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید