خبرنگاران نخست وزیر عراق: برای انتخابات سالم و عادلانه بسترسازی می کنیم

به گزارش وبسایت دانشجویی، بغداد - خبرنگاران- نخست وزیر عراق، هدف اساسی دولت خود را بسترسازی و تهیه مقدمات برای برگزاری یک انتخابات پارلمانی سالم و عادلانه در سال آینده خواند.

خبرنگاران نخست وزیر عراق: برای انتخابات سالم و عادلانه بسترسازی می کنیم

به گزارش خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شنبه شب در پیغامی تلویزیونی برای مردم عراق هدف اساسی دولت را بسترسازی برای برگزاری یک انتخابات سالم و عادلانه پارلمانی در عراق برشمرد و گفت که متعهد به اجرای انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن سال آینده و سلامت برگزاری آن است و از همگان می خواهد تا برای این انتخابات آماده باشند.

وی همچنین به برنامه دولت خود اشاره نمود و گفت: ما اقدامات جدی را برای اجرای برنامه اصلاحات شروع نموده ایم، این برنامه راه چاره های طولانی مدت برای چالش های مالی و تشویق کشاورزی و صنایع ملی و سرمایه گذاری تدوین نموده است.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این پیغام تلویزیونی گفت: ما به آرامی و با دیپلماسی برای جمع آوری حمایت به منظور بازیابی وزن عراق و صندلی بین المللی آن و عدم اجازه مجدد برای سوق یافتن به سمت درگیری به نیابت از دیگری یا حمله به دیگری اقدام کردیم.

وی همچنین گفت: ما پیشرفت زیادی به وسیله گفت وگوی راهبردی با آمریکا برای تحکیم حاکمیت ملی داشتیم؛ همانطور که همین پیشرفت را به وسیله گفت وگوی صریح با همسایگان و دوستانمان براساس قاعده اول عراق شاهد هستیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 100

به "خبرنگاران نخست وزیر عراق: برای انتخابات سالم و عادلانه بسترسازی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر عراق: برای انتخابات سالم و عادلانه بسترسازی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید