خبرنگاران فروش بیش از 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

به گزارش وبسایت دانشجویی، تهران - خبرنگاران - در 12 دوره حراج هفتگی اوراق بدهی دولتی، بیش از 57 هزار میلیارد تومان اوراق توسط بانک ها و سایر موسسات مالی، خریداری شد.

خبرنگاران فروش بیش از 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک طی برگزاری 12 دوره حراج هفتگی اوراق بدهی دولتی از 13 خرداد تا سرانجام مرداد 1399، در مجموع 573 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی را به بانک ها و موسسات مالی غیربانکی از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج در فرابورس، به فروش رسانده است.

مطابق این گزارش مجموع سفارش های بانک ها و موسسات مالی غیربانکی در این 12 دوره حدود 1250 هزار میلیارد ریال بوده است که وزارت اقتصاد و امور دارایی تنها با فروش 573 هزار میلیارد تومان از این سفارش ها موافقت کرده است. همچنین در 12 حراج برگزار شده بانک ها 69 درصد، صندوق ها و نهادهای مالی چهار درصد و سایر سرمایه گذاران 27 درصد از اوراق فروخته شده را خریداری کردند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری از بانک های مرکزی جهان، در راستای کاهش هزینه های معاملاتی، تسهیل دسترسی بانک ها و موسسات مالی غیربانکی به اوراق بدهی دولتی و نیز اتکای تامین مالی دولت از محل فروش اوراق بهادار، از روز سه شنبه 13 خرداد ماه سال جاری نسبت به فروش هفتگی اوراق بدهی دولتی به روش حراج با سررسیدها و کوپن های سود مختلف در دوره هفتگی اقدام کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 13

به "خبرنگاران فروش بیش از 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروش بیش از 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید