خبرنگاران شیوع بالای کرونا ادارات و اصناف سرپل ذهاب را یک هفته تعطیل کرد

به گزارش وبسایت دانشجویی، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار سرپل ذهاب گفت: شیوع بالای کرونا در این شهرستان و افزایش نگران کننده شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری ویروسی ادارات، دستگاه های اجرایی، بانک ها و اصناف را از روز دوشنبه پنجم آبان ماه به مدت یک هفته تعطیل کرد.

خبرنگاران شیوع بالای کرونا ادارات و اصناف سرپل ذهاب را یک هفته تعطیل کرد

محبت جمالی نیا شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این تعطیلی و محدودیت های سختگیرانه شامل ادارات خدمات رسان شامل آب، برق، گاز و مخابرات و مراکز درمانی، بیمارستان و کلینیکی، آزمایشگاهی و بهداشتی و شهرداری و آتش نشانی نمی شود و این دستگاه ها موظف به استمرار خدمات رسانی به مردم هستند.

وی گفت: در حوزه اصناف تمام واحدها جز نانوایی های شهری و روستایی و فروشگاه های عرضه مواد غذایی، قصابی ها و واحدهای عرضه مرغ و میوه نیز از روز دوشنبه هفته جاری به مدت یک هفته تعطیل می شوند.

کننده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: شهرداری موظف به تعطیلی بازار روز (میوه فروشان)، مسدود کردن آرامستان ها و بوستان ها است و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، دستگاه قضا با متخلفان مجازات به صورت اشد مجازات برخورد می کند.

جمالی نیا گفت: از مردم می خواهیم و عاجزانه درخواست می کنیم همانند موج اول و دوم بیماری کرونا، در موج سوم نیز همکاری لازم را داشته باشند و به شعار در خانه ماندن جامه عمل بپوشانند.

او افزود: برگزاری هرگونه آیین تجمعی مانند عزاداری و مجالس شادی ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود ضمن اینکه کسانی که با برپایی اینگونه مراسم سلامت مردم را به خطر می اندازند، باید پاسخگو باشند.

وی همچنین از تعطیلی مساجد، اماکن ورزشی، نمازخانه ها، فعالیت های اجتماعی تجمعی و مراکز پذیرایی خبر داد و گفت: مردم حتما در منزل بمانند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدافعان سلامت را در ریشه کنی بیماری کرونا یاری کنند و در صورت تردد ضروری در خارج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

کننده عالی دولت در سرپل ذهاب افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در سرپل ذهاب از مجموع یک هزار و 907 آزمایش پی سی آر انجام شده، 813 مورد مثبت به ثبت رسیده و 104 تن از کادر درمان این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

جمالی نیا گفت: از مجموع مبتلایان متاسفانه 26 تن فوت شده اند و هم اکنون نیز 26 فر مبتلا به کرونا در این شهرستان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی افزود: شرایط شهرستان متاسفانه پرخطر و ویروس کرونا در کمین همه افراد است از این رو تنها راه ریشه کنی و کاهش موارد ابتلا در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 137

به "خبرنگاران شیوع بالای کرونا ادارات و اصناف سرپل ذهاب را یک هفته تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع بالای کرونا ادارات و اصناف سرپل ذهاب را یک هفته تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید