توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، سخنگوی گمرک گفت: تردد کامیون های صادراتی در مرز های دوغارون در خراسان رضوی و ماهیرود در خراسان جنوبی به سمت افغانستان ادامه دارد و خبر توقف کامل تجارت با این کشور اساسا کذب است.

توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد

به گزارش تسنیم، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: فرایند تجاری در مرز ماهیرود رشد 50 درصدی پیدا نموده و روزانه بیش از 500 کامیون محموله هایشان را به کامیون های افغان انتقال داده تا به مقاصد صادراتی این کالا ها در افغانستان برسد.

وی اضافه نمود: در مرز دوغارون هم نزدیک به 250 کامیون محموله های تجاری خود را به کامیون ها و تجار افغان برای طی راستا در افغانستان منتقل می نمایند و خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان را برای طرف های درگیر داشته باشد.

لطیفی تاکید نمود: بعد از بازگشت امنیت به مرز میلک و فروکش کردن درگیری ها با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان های مستقر در مرز و نیرو های نظامی و امنیتی، کامیون های متوقف در مرز میلک سیستان و بلوچستان به شرط خواست تجار افغان به مانند ماهیرود و دوغارون می توانند کالا های خود را در مرز به کامیون های افغان تحویل دهند تا به مقاصد نهایی در این کشور ارسال گردد.

سخنگوی گمرک اضافه نمود: بازگشایی مرز میلک، فعلا برای کامیون های متوقف در مرز است و امید داریم از شنبه گمرکات اجرایی و تجار بتوانند محموله های تازه را با هماهنگی با گمرک میلک به این مرز برای صادرات به افغانستان ارسال نمایند.

لازم به ذکر است از روز آدینه از مرز میلک به علت تحولات پیش آمده خروج کالا انجام نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 594

به "توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تجارت با افغانستان تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید