انفجار مهیب جنوب ترکیه را لرزاند

به گزارش وبسایت دانشجویی، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از وقوع انفجار دریکی از شهرهای جنوبی ترکیه خبردادند.

انفجار مهیب جنوب ترکیه را لرزاند

به گزارش فارس، این انفجار دوشنبه شب در مرکز شهر اسکندرون در اطراف استان ختای در جنوب ترکیه رخ داد. منابع محلی از اعزام پلیس و خودروهای امدادی به محل حادثه پس از این انفجار خبر دادند.

به گفته برخی شاهدان عامل این عملیات انتحاری بعد از درگیری با پلیس و تیراندازی، ضامن یک بمب دست ساز را کشید. هنوز از خسارات احتمالی این حادثه گزارشی منتشر نشده است.

روزنامه دیلی صباح چاپ ترکیه گروه پ ک ک را عامل این انفجار برشمرد و از کشته شدن عامل این انفجار و یک شخص دیگر همراه وی خبر داد. فرماندار این شهر در توییتی نوشت که این حادثه تنها به کشته شدن فرد تروریست منتهی شده و هیچ خسارات جانی دیگری برجای نگذاشته است.

گروه پ ک ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می شود، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40 هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری های سی ساله کشته شدند.

ارتش ترکیه مدتهاست که در عملیات مختلف در حال نبرد با عناصر این گروه است و برخی مواقع نیز از دستگیری اعضا و هوداران این گروه در شهرهای مختلف این کشور خبر می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 126

به "انفجار مهیب جنوب ترکیه را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مهیب جنوب ترکیه را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید