انتخابات 2022 فرانسه، ماکرون به دنبال جلب رضایت راستگرایان است

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران، القدس العربی در مطلبی درباره مواضع اسلام ستیزانه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، آورده است: کارشناسان، تحولات کنونی در فرانسه در سایه اقدامات خصمانه علیه مسلمانان در اروپا را جدا از نژادپرستی ریشه دار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و محاسبات وی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده فرانسه نمی دانند.

انتخابات 2022 فرانسه، ماکرون به دنبال جلب رضایت راستگرایان است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس گزارش این رسانه عرب زبان؛ مدتی است که تحرکات ماکرون تناقض دارد زیرا از یکسو بر دامن زدن به تنش با اظهاراتش علیه اسلام تاکید دارد و مسلمانان در فرانسه را به کوشش برای تجزیه این کشور متهم می نماید و از سوی دیگر دم از وحدت ملت فرانسه می زند. در سایه افزایش تنش میان مقامات و مسلمانان فرانسه، ماکرون روز دوشنبه در توییتی نوشت: ما یکی هستیم.

این رسانه در ادامه به نقل از یاسر اللواتی رئیس کمیته عدالت و آزادی برای همگان و فعال فرانسوی، نوشته است: ماکرون از سیاست خارجی چیزی نمی داند. زورگویی وی نه تنها ملت فرانسه را دچار دودستگی نموده، بلکه بحران واقعی ایجاد نموده است که بافت اجتماعی را در معرض تهدید قرار می دهد. وی به دنبال به حاشیه راندن مسلمانان است و توئیت وی خنده دار است.

القدس العربی سپس می نویسد: در آوریل 2022، رای دهندگان فرانسوی به پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری می فرایند که مطابق نظرسنجی ها، رقابت داغی میان ماکرون و مارین لوپن رئیس حزب جبهه ملی راست افراطی فرانسه، خواهد بود.

به نوشته این رسانه؛ تحولات کنونی در کاخ الیزه جدای از این رقابت انتخاباتی نیست و بسیاری بر این باور هستند که راهبرد ماکرون برای پیروزی در انتخابات آینده به وسیله دلجویی گروه های راست افراطی است.

این رسانه آورده است: لانس برکلی تحلیلگر مرکز مطالعات سیاسی و مالی و اجتماعی که مقر آن در آنکارا واقع شده است بر این باور است که ماکرون به دنبال غلبه بر مسائل سیاسی داخلی و خارجی است و اسلام را قربانی قرار داده است.

وی می افزاید: ماکرون به دنبال ممانعت از صعود راستگرایان افراطی با در پیش دریافت سیاست های افراطی است تا راست گرایان که نقش موثری در انتخابات آینده دارند، جذب کند.

این تحلیلگر تاکید می نماید: ماکرون دستاوردی برای عرضه کردن در رقابت های انتخاباتی ندارد؛ زیرا از حیث اجتماعی و مالی شکست خورده است و گواه آن هم جلیقه زردها و اعتراضات آنها به سیاست داخلی رئیس جمهور فرانسه است.

لانس برکلی خاطرنشان کرد: اوضاع مسلمانان در اروپا رو به وخامت است. من شاهد موج تروریسم ضد اسلام در اروپا با روی کار آمدن شبکه های راست افراطی در سراسر قاره اروپا هستم.

القدس العربی در ادامه با اشاره به افزایش حملات از سوی راستگرایان افراطی علیه مسلمانان در کشورهای غربی، به نقل از برکلی آورده است: رهبران اروپایی با سکوت خود از سیاست های ماکرون علیه مسلمانان حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 92

به "انتخابات 2022 فرانسه، ماکرون به دنبال جلب رضایت راستگرایان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات 2022 فرانسه، ماکرون به دنبال جلب رضایت راستگرایان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید