آذربایجان غربی برای تأمین نیازهای ساختمانی جمهوری آذربایجان آماده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرگزاری خبرنگاران-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت و آمادگی لازم برای تامین نیازهای حوزه ساختمانی جمهوری آذربایجان به ویژه در منطقه قره باغ در این استان وجود دارد.

آذربایجان غربی برای تأمین نیازهای ساختمانی جمهوری آذربایجان آماده است

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی گفت: ظرفیت و آمادگی لازم برای تامین نیازهای حوزه ساختمانی جمهوری آذربایجان به ویژه در منطقه قره باغ در این استان وجود دارد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر نیز صادرات سیمان از آذربایجان غربی به کشور جمهوری آذربایجان وجود دارد و می توان ارقام بیشتری نیز در این خصوص مهیا کرد.

بابایی افزود: آذربایجان غربی تولیدنماینده بیش از چهار میلیون تن سیمان در طول سال است که بخش قابل توجهی از آن می تواند به کشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان صادر گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: 22 میلیون دلار صادرات از ابتدای سال جاری از این استان به جمهوری آذربایجان انجام شده که این رقم قابل افزایش است.

بابایی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان یکی از مهمترین کشورها برای توسعه تجارت در منطقه است، گفت: ظرفیت های تجاری استان برای افزایش مراودات با این کشور مهیاست و در صورت ایجاد شرایط لازم، اقدامات سریع صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان، علاوه بر اینکه بازار مناسبی برای کالاهای صادراتی آذربایجان غربی است، حلقه وصل تجارت به کشورهای آسیایی میانه و اوراسیا به شمار می رود، اضافه نمود: تجّار فعال کشور روسیه اغلب کشور جمهوری آذربایجان هستند که بازار تجارت را در دست دارند و می توان به وسیله آنها صادرات را به کشورهای دیگر انجام داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: اگر متولیان واردات و ترانزیت کشور جمهوری آذربایجان شرایط مساعد و سهل و روان را در مبادلات تجاری با ایران و شرایط ترانزیتی را در مرزهای خود مهیا نمایند، رونق مالی در کالاهای صادراتی ایجاد می گردد.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه اوراسیا عامل موثری در رسیدن کالاهای ایرانی به بازارهای هدف خواهد بود و تقویت روابط با این منطقه بیش از پیش در دستور کار است.

بابایی با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با جمهوری خودمختار نخجوان گفت: این امر می تواند ظرفیتی مضاعف برای توسعه مراودات با این منطقه و همچنین جمهوری آذربایجان باشد.

با توجه به اینکه طی روزهای اخیر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان از رهبران کشورهای همسایه خواسته تا برای فراهم کردن حضور شرکت های اقتصای خود به عنوان پیمانکار برای بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ به این کشور، اقدام نمایند آذربایجان غربی با توجه به وجود امکانات زیرساختی به خصوص واحدهای صنایع معدنی فعال در حوزه مصالح ساختمانی و هم مرزی با جمهوری آذربایجان بهترین موقعیت همکاری را با این کشور دارا می باشد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی به وسیله رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان دارد

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 236

به "آذربایجان غربی برای تأمین نیازهای ساختمانی جمهوری آذربایجان آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی برای تأمین نیازهای ساختمانی جمهوری آذربایجان آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید